flinke natte luiers.

hoi, onze man is nu ruim 5 weken en 4700gram.
Hij drinkt 5 flessen a 140 cc sinds 1 week. We hadden het idee dat hij teweinig had aan 120cc a 5 keer.
We mochten op vraag gaan voeden, hem wakker maken hoeft niet meer en hij vind dat ook niet fijn.
Nu vraag ik mij af, hij heeft flinke natte luiers is dat goed of heeft dit aan dat hij teveel voeding krijgt? Kan het kwaat?

gr yvonne

Denk dat alleen maar goed is,zeker als je kindje al een aantal uren doorslaapt.en ze worden ook ouder en zwaarder natuurlijk,als ie verder niet veel spuugd of misselijk is denk ik wel dat goed zit.

liefs jootje

Volgens mij kunnen ze niet snel teveel plassen. Ik weet niet welke maat luiers je omdoet? Onze dame is nu 6 weken en weegt ongeveer 4,5 kilo. We zijn bij haar overgegaan op mt 2 omdat haar luiers te snel te vol zaten en het bijna ging lekken. Zij krijgt nu 6 x 120 ml. Hier is ze tevreden mee en doet ze het goed op. Ze slaapt nu van 22.00-5.15.

Liefs ciomama

Naar mijn weten is plassen alleen maar goed. Denk dat je eerder problemen hebt als ze niet meer plassen. Je zou altijd consultatiebureau kunnen bellen voor de zekerheid toch!
Liefs!

tip
omdat ze nachts vaak meer plassen of de luier langer om heeft kun je ze een maat groter nachts doen

mara heeft nu mt 5 overdag en 6 nachts

als ze minstens 2x in de week nat zijn doordat de luier overvol is kun je hier op overgaan. dat is in ieder geval mijn regel

Terug
Bovenaan