Flits bevalling en hart onder de riem

<p> <span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Lieve meiden!</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ons kleine wondertje Isa Mae Sophia is gister op 10-05-18 om 16:28 geboren! Ik was 12 mei ( op mijn eigen verjaardag) uitgerekend..</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">De dag begon als geen ander ( hoewel ik die nacht voor het eerst tijdens mijn zwangerschap slecht heb geslapen door mijn, jawel, snurkende man! Arghh)</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">ik ben om 10u met onze hond Pebbels gaan wandelen (30 minuten) daarna boodschapjes gedaan en oja, samen met mijn man een bed in elkaar geschroeft.. toen om 13u lichte krampjes/weeen zich voordeden. Ik herinnerde mij dat je echte weeen direct herkent! Ik vond ze goed te doen en ben ze gaan timen. Ze kwamen om de 6 a 7 minuten en hielden 60 tot 80 seconden aan en gingen toen heerlijk weg. Na een uur heb k de verloskundige gebeld want ze werden iets krachtiger en voelde mij er niet meer zo prettig bij. Om 15u was onze vk er en heeft inwendig even gekeken hoe ik ervoor stond.. ehm, 10 centimeter ontsluiting! WAT? Huh? </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ze vertelde dat omdat mijj vliezen nog niet gebroken waren wij nog wel naar het ziekenhuis konden gaan want dit is mijn eerste en het zou niet zo 1,2,3 geboren worden.. heb de keus gemaakt lekker thuis te willen bevallen! Vk de kraamzorg gebeld en ondertussen alles klaargezet ( ik had ondertussen het gevoel dat ik heel nodig naar de wc moest..) 16u was de kraamzorg er en om 16:10 mocht ik gaan persen.. en na 3 persweeen ( waar ongeveer 6 minuten tussen zaten) werd Isa 18 minuten later om 16:28 geboren! WOW! </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Moest 3 kleine hechtingen ( heb ik geen pijn van en bij gehad). Om 17u werd Isa aan mijn borst gelegd en heeft gelijk lekker gedronken..om 23:00 heb ik mijn eerste plas gedaan en zelfs het pijnlijke is minimaal (wel met een kannetje water erbij)  het is nu 04:45 terwijl ik dit type en de kleine en mijn man liggen al uren heerlijk te slapen, ze heeft om 21:00 de borst nog gehad maar heb haar nog niet gehoord! ik kan van alle adrealine niet goed slapen vandaar dat ik verhaal met jullie wil delen, en dat een bevalling dus ook zo kan! Het komt allemaal goed en wil jullie allemaal veel succes wensen! </span></p>

Gefeliciteerd met jullie wondertje! Wat een mooie namen ook. Geniet ervan met je gezin.
Fijn om te lezen dat de bevalling zo spoedig is verlopen ? Stelt mezelf ook weer gerust dat het dus zeker wel kan ookal is het de eerste hihi.

Wat een heftig verhaal zeg. Iedere bevalling is een bevalling. Ik heb zelf het tegenovergestelde gehad, 3 nachten en dagen weeen en pas op dag 4 eindelijk 2,5cm... 
Mijn ervaring is dat het verhaal vertellen helpt. Pas na 4/5 maanden begon ik mijn bevalling pas echt te verwerken, toen pas drong door hoe heftighet was geweest en dat alles eigenlijk maar net goed ging. 
Hoewel je zegt je goed te voelen, raad ik je aan wel je rust te nemen. Je hebt kraamzorg in huis die veel voor je doet, dus blijf lekker op bed met je kindje en geniet! Gefeliciteerd met jullie kindje! 

Gefeliciteerd  met je dochtertje.
En wat een tof verhaal  echt een tropen bevalling lijkt me. Hopelijk  krijg ik er ook zo een ?
Veel geluk met jullie dochter  ?

Gefeliciteerd met je dochter!
Ik herken veel in je verhaal, ikzelf ben in september bevallen. De eerste kramp om 19.00, om 21.30 was de verloskundige er, om 22.15 had ik 6 cm, snel naar het ziekenhuis. Om 23.25 waren we op de kamer en om 0.03 is ze geboren.
Ik vond een snelle bevalling achteraf heel prettig maar ik vond de pijn zo heftig dat ik ook wel de tijd nodig had om het te verwerken. Ik droomde er bijvoorbeeld heel vaak over. 
Geniet van je dochter! 

Terug
Bovenaan