flixotide

A

Anoniem

Guest
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest met mijn dochter omdat ze erg last heeft van hoesten en verkoudheid. En we bang waren dat ze misschien wel een longontsteking zou kunnen hebben (horen dat veel om ons heen).
Gelukkig had ze dat niet, maar nu moeten we de ventolin weer gebruiken en hebben nu flixotide erbij gekregen. Maar nu kregen we van de apotheker te horen dat we na gebruik haar mond moeten spoelen, maar hoe moeten we dat doen. Hebben het vanavond geprobeerd maar er lag meer naast haar mond dan erin.
Heeft iemand er een idee voor???
bedankt groetjes

Hoi

Mondje spoelen vind ik ook een lastige hoor ik poets Nick zijn tanden meestal maar even naar het gebruik van zijn inhaler.
Ben benieuwd naar andere tips.

Groetjes Marielle

Hoi,

Als ik regelmatig het mondje van mijn kleine zou moeten spoelen, zou ik even wat spuitjes halen bij de apotheek, als je kind een beetje naar beneden laat kijken loopt het er vanzelf weer uit!

Gr MJ

Hey,

Dat is minder leuk nieuws. Ons zoontje krijgt ook flixotide. Hij is nu 2 en half dus spoelen gaat nu goed. Maar wij lieten hem altijd véél drinken, een flesje erachter geven ofzo.  Dan kan het ook geen kwaad. Het gaat er maar om dat de medicijnen weg zijn uit het mondje, anders kan ze daar weer een schimmelinfectie door krijgen.

Succes ermee!

groetjes Larissa

Ik heb zelf veel longproblemen en gebruik dus veel medicijnen (inhalaters) en wat je kan doen is idd veel drinken na afloop geven. het gaat erom dat het kleine beetje restant van de puf weggespoeld wordt. ik gebruik het al mijn hele leven en heb nog nooit een schimmelinfectie gehad en ik vergat ook vaak te spoelen. Dus geen ramp als spoelen niet lukt lekker laten drinken bv de laatste avond fles. Als het goed is gebruik je het toch tijdelijk. En twijfel je kan je altijd nog ff de arts bellen.

gr van Mariska

Voor je baby zou ik een spuitje halen bij de apotheek.
Vullen met water en beetje in de mondhoekjes inspuiten.
Wij moesten ook spoelen na een kuur, dit wou prima zo.

Succes ermee!!

bedankt voor de reacties en de tips natuurlijk.
Het spuitje werkt goed, zo wordt haar mondje goed gespoelt.
Het gaat gelukkig wat beter met d'r.
groetjes

Terug
Bovenaan