Aah shit had vanochtend een hele reactie getypt maar hij is dus niet geplaatst.
Euh even kort, wij hebben ook al veel van voeding gewisseld, Tja je gaat dingen uitproberen he, over de rijstebloem, ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet mag, ja misschien ivm andere allergieeen, maar hij kreeg het al omdat ik de hoop had dat dat misschien toen hielp. (Hij kreeg voordat hij Nutramigen kreeg, omneo en dat schijnen niet alle baby's lekker te vinden) en ben er ook niet mee gestopt. Moest alleen even goed zoeken dus naar een versie waar helemaal niks verder inzit,( Gluten, sporen van melk etc)
Aan het CB heb ik hier niet zoveel, beetje raar dat de HA je terugverwijst daarheen want zij zijn geen artsen. Waarom vraag je anders desnoods niet een doorverwijzing naar de kinderarts en zeg je dat je wil dat ze GOED nagegeken word?
Hoe ik aan Koemelkallergie (afgekort KMA) ben gaan denken, weet het niet zo goed, weet wel dat hij altijd tijdens en na een voeding aan het krijsen was, en ik daarom het idee kreeg dat er iets niet goed was met de voeding. Ben toen dus naar de apotheek gegaan en heb gewoon KMA vrije voeding gehaald. Baat het niet, schaad het zeker niet, en het baat dus wel, dus hier in ieder geval een goede zet.
Met 4mnd hoort een baby'tje geen krampjes meer te hebben, tenzij je met bijvoeding begint dan kan het er weer even zijn natuurlijk. Raar trouwens dat het CB bureau je een gewone voeding had aangeraden.
Dit heb ik op het internet over KMA gevonden en dat heeft ook mede geholpen dat ik over ben gegaan op Nutramigen. Misschien heb je er ook wat aan :
Koemelkallergie kan zich uiten in verschillende klachten. Meestal beginnen de klachten in de eerste 3 maanden. De belangrijkste symptomen zijn klachten van de maag en darm (50%). Vaak begint het met eczeem (35%) in het gezicht, op de wangen. De wangen vertonen rode plekken die er schraal uit zien. Vaak jeukt het ook erg. Ook luchtwegklachten (15%) kunnen een rol spelen. Andere symptomen kunnen o.a. zijn:
Darmkrampen (vaak met veel huilen)
Huidklachten zoals eczeem, jeuk, uitslag rond de mond, netelroos (galbulten of urticaria) en angio-oedeem (zwelling van bijvoorbeeld lippen of oogleden door vochtophoping)
Diarree of verstopping
Bloedverlies tijdens de ontlasting
Spugen
Problemen met de luchtwegen, astma
Loopneus, niesbuien (helder neusvocht), terugkerende verkoudheden
jeukende, tranende ogen
Oorklachten
Groeiachterstand
Voedsel weigeren, slecht drinken
Bij een baby met koemelkallergie kan elke klacht afzonderlijk of in combinatie optreden. Luchtwegklachten gaan vaak gepaard met huid en darmklachten.
De klachten kunnen binnen enkele minuten na het gebruiken van voeding met koemelk optreden of pas na 1 tot 2 dagen.
Wist je dat je als je Friso HA intensief bij de apotheek haalt je het vergoed kan krijgen. (wel even machting regelen) In principe kun je alle "apparte" voedingen vergoed krijgen, alleen moet je apotheek het wel hebben.
Hier is kereltje trouwens in een maand tijd van minimaal 7 voedingen per dag, naar 4!!! voedingen per dag gegaan!! We zitten nu al 3dagen op 4 voedingen, en hij krijgt dus ook voorlopig nog geen fruithapje enzo, alleen rijstebloem extra.