@Floor89

Hoi,

Jij zegt in mijn topic over flesvoeding dat het misschien wel eens koemelkallergie kan zijn. Wat voor symptomen had jouw zoontje dan? Ik ga zelf altijd naar een homeopaat en die zei dat we over moesten gaan op voeding voor koemelkallergie. Nu heb ik alleen Friso hyper allergeen gehaald omdat ik dacht dat dat de voeding was die hij bedoelde, maar nu kwam ik er vandaag achter dat het dus nog meer andere voeding zou zijn. Weet jij of deze voeding ook kan helpen?
Hoeveel weken is jouw zoontje? Hoe komen ze er dan achter dat het koemelkallergie is?

Liefs,

Hoi Hoi,

De symptomenen die mijn zoontje had, moet even goed denken hoor.
Hij huilde vrij veel, dronk onrustig, overstrekte veel.
Had heel veel zuigbehoefte.
Erg onrustig met windjes en moeite met poepen, (hij moest echt persen) Pff euh weet het allemaal niet meer zo goed. Ook moesten we veel rekken enzo voor een fles.

Hij heeft voor het vele huilen zelfs een week in het ziekenhuis gelegen.
Euh tja hij had dus niet de klassieke symptomen, die heeft jou dochtertje dus ook niet, en de kinderarts zag er hier niet zoveel in om over te gaan.

Toch bleef ik het idee houden dat het met de voeding niet goed was en ben uit eigen initiatief overgestapt op nutramigen. Dit kun je alleen bij de apotheek halen. (wel duur, 18euro voor 3dagen) Toen hier na een week echt al wel duidelijk was dat het een stuk beter ging. Beter slapen, beter drinken, hij hoefde niet meer ingebakerd, we hoefden niet meer te rekken en hij dronk minimaal 1 voeding per dag minder, heb ik bij de huisarts kunnen regelen dat het vergoed word.

Hij slaapt nu een stuk rustiger, hoef veel minder vaak zijn speentje te brengen en ook het poepen merk ik niet eens, (haha ja door de geur) maar hij hoeft niet meer te persen of loopt niet meer rood aan.

Eventueel is Nutrilon Pepti ook een optie. Iets goedkoper en is ook voor kindjes met koemelkallergie (Nutramigen is net iets specifieker) Je kunt ook voor Nutilon Pepti een machtiging regelen (dat je het vergoed krijgt)

Het is nog neit helemaal duidelijk uitgelegd maar krijg het even niet beter. Mocht je nog vragen hebben, wil ik mijn mail adres ook wel even geven.

Succes ermee. Het gaat nu hier echt super goed!! hij oogt ook veel meer ontspannen (krijg ik van veel mensen ook te horen)

Hij krijgt hier trouwens ook al rijstebloem, heb wel degene genomen waarop staat dat hij koemelk vrij is. (er zitten dus ook geen sporen van melk in) En hij is van 5april, dus bijna 4maand.

Haha nog even, ik zou er nu officeel achter kunnen komen of het echt die allergie is door een provocatie test te doen, dan zou ik hem weer koemelk moeten geven om te kijken hoe hij reageert. Zou het dan weer slechter gaan is het bewezen. Ik zou dat echter op dit moment niet trekken, dat het weer zo slecht met hem zou gaan en daarom heb ik dat uitgesteld.

Dank je wel voor je snelle reactie. Het lijkt er toch wel op dat ze ook op de hypo allergene voeding goed reageert. Gisteren had ze geen krampjes of harde buikjes. Lekker het grootste deel van de dag gelachen. Heerlijk is dat. Fijn om te horen dat je wel gewoon rijstebloem toe kan voegen.
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat we niet meteen met de hypo allergene voeding gestart zijn. Er zit immers allergie in de familie, maar op het CB zeiden ze dat we ook wel met gewone voeding konden gaan starten. En dan doe je dat als nieuwe ouder.
Ik herken heel veel van wat je omschrijft in Roosmarijn.
Ik hoop dat deze voeding goed werkt. Ik had niet gedacht dat ik een moeder zou worden die veel van voeding zou veranderen, maar we hebben bijna alle kleuren al in huis gehad. Alleen de voeding voor hongerig baby's nog niet. Hoop dat we nu een keer het goede in huis hebben.

Liefs,

Ik geloof dat ik knettergek word. Vandaag heb ik de huisarts gebeld, maar die zegt dat het onderzocht wordt op het CB. En daar zeggen ze steeds dat het krampjes zijn en dat die er bij horen de eerste 3 maanden. Ze is verdorie al bijna 4 maanden en dit is ook anders dan de krampjes die ze eerst had.
En je mag blijkbaar ook geen bambix voor de 6 maanden als je kindje koemelkallergie heeft. Hoe heb jij dat gedaan? En hoe komt het dat jij bent gaan denken aan koemelkallergie?
Vanaf vandaag Friso H.A. intensief begonnen. Ik hoop dat het snel aanslaat. Hoe snel merkte jij verschil?

Liefs,

Aah shit had vanochtend een hele reactie getypt maar hij is dus niet geplaatst.

Euh even kort, wij hebben ook al veel van voeding gewisseld, Tja je gaat dingen uitproberen he, over de rijstebloem, ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet mag, ja misschien ivm andere allergieeen, maar hij kreeg het al omdat ik de hoop had dat dat misschien toen hielp. (Hij kreeg voordat hij Nutramigen kreeg, omneo en dat schijnen niet alle baby's lekker te vinden) en ben er ook niet mee gestopt. Moest alleen even goed zoeken dus naar een versie waar helemaal niks verder inzit,( Gluten, sporen van melk etc)

Aan het CB heb ik hier niet zoveel, beetje raar dat de HA je terugverwijst daarheen want zij zijn geen artsen. Waarom vraag je anders desnoods niet een doorverwijzing naar de kinderarts en zeg je dat je wil dat ze GOED nagegeken word?
Hoe ik aan Koemelkallergie (afgekort KMA) ben gaan denken, weet het niet zo goed, weet wel dat hij altijd tijdens en na een voeding aan het krijsen was, en ik daarom het idee kreeg dat er iets niet goed was met de voeding. Ben toen dus naar de apotheek gegaan en heb gewoon KMA vrije voeding gehaald. Baat het niet, schaad het zeker niet, en het baat dus wel, dus hier in ieder geval een goede zet.
Met 4mnd hoort een baby'tje geen krampjes meer te hebben, tenzij je met bijvoeding begint dan kan het er weer even zijn natuurlijk. Raar trouwens dat het CB bureau je een gewone voeding had aangeraden.

Dit heb ik op het internet over KMA gevonden en dat heeft ook mede geholpen dat ik over ben gegaan op Nutramigen. Misschien heb je er ook wat aan :

Koemelkallergie kan zich uiten in verschillende klachten. Meestal beginnen de klachten in de eerste 3 maanden. De belangrijkste symptomen zijn klachten van de maag en darm (50%). Vaak begint het met eczeem (35%) in het gezicht, op de wangen. De wangen vertonen rode plekken die er schraal uit zien. Vaak jeukt het ook erg. Ook luchtwegklachten (15%) kunnen een rol spelen. Andere symptomen kunnen o.a. zijn:

Darmkrampen (vaak met veel huilen)

Huidklachten zoals eczeem, jeuk, uitslag rond de mond, netelroos (galbulten of urticaria) en angio-oedeem (zwelling van bijvoorbeeld lippen of oogleden door vochtophoping)

Diarree of verstopping

Bloedverlies tijdens de ontlasting

Spugen

Problemen met de luchtwegen, astma

Loopneus, niesbuien (helder neusvocht), terugkerende verkoudheden

jeukende, tranende ogen

Oorklachten

Groeiachterstand

Voedsel weigeren, slecht drinken

Bij een baby met koemelkallergie kan elke klacht afzonderlijk of in combinatie optreden. Luchtwegklachten gaan vaak gepaard met huid en darmklachten.

De klachten kunnen binnen enkele minuten na het gebruiken van voeding met koemelk optreden of pas na 1 tot 2 dagen.

Wist je dat je als je Friso HA intensief bij de apotheek haalt je het vergoed kan krijgen. (wel even machting regelen) In principe kun je alle "apparte" voedingen vergoed krijgen, alleen moet je apotheek het wel hebben.

Hier is kereltje trouwens in een maand tijd van minimaal 7 voedingen per dag, naar 4!!! voedingen per dag gegaan!! We zitten nu al 3dagen op 4 voedingen, en hij krijgt dus ook voorlopig nog geen fruithapje enzo, alleen rijstebloem extra.

Hoi Floor,

We zijn nu vanaf maandag bezig met Friso HA intensief en ik merk al wel verschil. Ze lijkt echt wel rustiger. Gisteren zat er opeens 3,5 uur tussen de flessen. De dagen daarvoor kreeg ze al na 2 uur weer honger en moest ik een uur rekken. Ze trappelde ook niet meer zoveel met haar beentjes. Heerlijk. Gisteravond had ze nog wel even last van haar maagje. Maar dat was het enige. Als dat nou ook nog weg is straks dan hebben we het voor mijn gevoel overwonnen. Als ze nou goed reageert op deze voeding dan wil ik straks toch ook wel rijstebloem gaan proberen. Er staat immers op dat er niks in zit waar ze op zou kunnen reageren.
Ik hoop dat ze dan ook eens een nachtje door gaat slapen. Zou wel heerlijk zijn.

Wat goed zeg in een maand van 7 naar 4 voedingen. En inderdaad dat fruithapje kan wel even wachten. Ze hebben nog een leven lang om te eten. Als ze eerst maar weer die rust hebben.
Vanaf wanneer ben jij overgegaan op de andere melk?
Hoe bedoel je dat ik eerst een machtiging moet regelen bij de apotheek? Ik dacht dat de arts een verklaring moest geven daarvoor. Maar dat gaat ie hier dus blijkbaar niet doen.
Liefs,

Ja heerlijk he dat het zo snel al wat verandering geeft? Hier ook opeens gewoon meer tijd voor de voeding en niet meer hoeven rekken.

Hoe gaat het nu? Zou inderdaad wel heerlijk zijn als ze door gaat slapen..
Dat is nou net het enige wat hij niet doet hier. Laatste 2dagen waren even prut. (misschien sprongetje of iets) Maar hij zit dus over het algemeen op 4 voedingen en de eerste is tussen 4 en 7 in de ochtend. Komt vaak wel een paar keer eerder voor het speentje, maargoed krijgt dan ook wel om 19.00 zijn laatste voeding. (heeft geen zin hem om 23.00 wakker te maken, dan drinkt hij hem op en komt evengoed vroeg)

Ik ben nu denk ik een maandje(misschien iets meer) over op die voeding.

Voor die machtiging moet inderdaad een arts een verklaring geven, maar het is misschien een optie als blijkt dat het beter gaat, straks met de bijvoeding dat met een dieetist te doen. Die heeft speciale lijsten wat wel en niet mag. kun je eventueel ook bij de dieetist die machtiging regelen. (kun je heen zonder verwijzing)

Wel van de zotte dat je huisarts niet even zo'n verwijzing wil afgeven.

Hoi Floor,

Het gaat echt veel beter hier met deze voeding. Geen kramp of wat meer. We hebben nu gewoon een huiluurtje op een dag en verder is het zo'n vrolijk en blij kind. Nu komt er wel al een tandje door dus heeft ze daar weer last van. Groot worden is zo makkelijk nog niet hihi.
Roosmarijn heeft nu 5 flessen, waarvan 1 's nachts. Maar ze slaapt dan wel van half 8 ongeveer tot de nachtvoeding en dan daarna nog weer tot een uur of 8. Dat is wel erg lekker hoor. We zien wel of die nachtvoeding nog verdwijnt.

Het lijkt me toch dat als je zelf je groente en fruit hapjes gaat maken, dat er heel veel mag, want daar zit dan geen melkproduct in. Of vergis ik me daarin?
Ik snap mijn huisarts ook niet. Ik was steeds zo tevreden over hem, maar dit valt me echt tegen van hem.
Vind je het misschien leuk/handig om emailadressen uit te wisselen, want over een paar nieuwe berichten staat ons onderwerp op de volgende pagina.

Liefs,

Terug
Bovenaan