Floradix en aanslag op tanden?!

hoi meiden,

ik gebruik sinds 1,5 week nu 1x per dag Floradix tegen de vermoeidheid. Ongeveer sinds 1,5 week heb ik ook een hele rare, donkere aanslag op een aantal tanden gekregen. Ben net bij de tandarts geweest en ze kon ook geen verklaring hiervoor geven. Mogelijk door Floradix, maar wellicht ook door thee. Voorheen heb ik nooit dit euvel gehad bij het drinken van thee, maar goed, ik drink het nu wel veel.
Ben benieuwd of er meerdere meiden zijn die dit zelfde verschijnsel hebben?

Liefs,
Carla
37 jaar, 6 wkn 2dgn van de 1e

hoihoi.

ik weet niet hoe het zit met floridax maar weet wel dat je tanden veel te voorduren kunnen krijgen in een zwangerschap.
het kalk dat jouw lichaam aanmaakt gaat ook naar die kleine toe voor zijn/haar botjes.

en over de thee.....

je zei dat je veel thee drinkt.
mij is vertelt dat ik op moet oppassen met thee, koffie en cola. vanwege de caffaine.
ik mag maar 3 glazen per dag. ( wordt echt aangeraden ) het staat ook in vele boekjes zoals de wij jonge ouders een tijdje geleden.

succes verder.

liefs, do

35 wkn+2 dgn

Hoihoi,

Floradix (en overigens alle (vloeibare) ijzerpreparaten) is berucht om zijn aanslag die het kan geven op de tanden. Een alternatief is er eigenlijk niet. Als je dringend ijzer nodig hebt, kan het schelen als je ijzertabletten gaat slikken ipv Floradix. Maar er zit nog meer in, natuurlijk, en dat bestaat (voor zover ik weet) niet in tabletvorm...
Als je stopt, verdwijnt de aanslag geleidelijk.
Succes!

Liefs, Jose

Hoi
Van die aanslag weet ik het niet. Wilde even reageren op de thee: groene thee (dus zonder de the-ine is niet erg! Drink dus ook veel meer nu. Ben ook maar begonnen met veel meer melkproducten...
Sterkte!
D

Hallo

Hier toevallig een mondhygienste!
De aanslag kan je bij de tandarts of MH er af laten polijsten, de aanslag ontstaat door plaque.

Het is natuurlijk niet te zuipen eerst poetsen en dan Floradix, maar Floradix is zowieso niet te zuipen.

Geen aanslag? Eerst goed poetsen!

De floradix hecht zich op de (bijna ontzichtbare) tandpaque.
Hopenlijk heb je hier wat aan.

Terug
Bovenaan