folium slikken

Hoi allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, ben 24 jaar en ben bijna 1 jaar getrouwd met Frank. Hij is net 30 geworden.
Over twee weken stoppen we met de pil en ik zou graag willen weten of het nu wel of niet belangrijk is dat je dan begint met het slikken van folium.
 
Hallo Sylvia,

Het is inderdaad beter om foliumzuur te gaan slikken nadat je gestopt bent met de pil. Is belangrijk dat je al 4 weken folium hebt geslikt voordat je zwanger gaat worden. Ik zelf heb na het slikken van 13 jaar pil ongeveer 3 maanden een ander voorbehoedsmiddel gebruikt zodat alle rommel van de pil eerst mijn lichaam uit was. Hoop dat je wat aan deze informatie het. succes, Groeten Caro
 
hoi sylvia,

het is inderdaad beter om foliumzuur (vitamine B11) te gaan slikken meteen nadat je stopt met de pil.
dit verminderd namelijk de kans op een open ruggetje (spini bifida ofzoiets) met 50%!!!!
als tip kan ik je geven dat je het eigenmerk van kruidvat dan kunt nemen. zit exact de precieze hoeveelheid in die ze je per dag adviseren (0,4 tot 0,5 mg per dag) en als je het vergelijkt met andere merken zoals gravitamon en evasin dan is ook het prijskaartje een stuk beter!!!
ik heb ze zelf ook.

xx kimpansee
 
Je moet foliumzuur gaan slikken 4 weken voordat je zwanger wil worden!
Dit zodat je foliumzuur op peil is zodra je zwanger kunt zijn/ bent.
Ik gebruik foliumzuur van de apotheek.
 
hallo

heel veel succes met het zwanger raken
en ja het is heel belangrijk om zo snel mogelijk te beginnen met foliumzuut
eienlijk is het beste 4 weken van te voren beginnen
dus succes
groetjes debra
 
Hoi Sylvia,

Ik ben net gestopt met de pil en slik vanaf vandaag ook foliumzuur. Je kunt het halen bij de apotheek of drogist. Wat ik heb gehoord en gelezen, kan je meteen aan de slag en hoef je niet te wachten tot de pil uit je lichaam is.
Kijk maar eens op http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/VROUWENGEZONDHEID.0304/0186.html

Groeten Vanessa
 
Ik gebruik ook die van het kruidvat, iets van 2 euro nogwat ipv 6 euro voor een merk. En het is en blijft hetzelfde foliumzuur. Een vriendin van me gebruikt het ook. Op tijd beginnen, ik zou het snel halen!!

Succes!! Debora
 
Terug
Bovenaan