folium slikken?

Slikken jullie nog iedere dag foliumtabletten?
Ik heb het eerste jaar dit trouw elke dag gedaan, maar inmiddels ben ik daarmee
gestopt. Ik ben nu alweer 1 jaar verder. ( zonder folium te slikken , maar ben ook nog steeds niet zwanger)
Ik eet gezond met veel fruit en groente.
Hoe gaan  jullie hiermee om?  Slikken jullie al jaren "voor misschien als het deze maand raak zou zijn" ?!!

Het probleem van wel of niet slikken van foliumzuur ken ik. Ik heb 1,5 jaar keurig elke dag een tablet geslikt. Toen bleek dat het allemaal langer ging duren dan we verwacht hadden, ging het steeds meer op me drukken om zoveel rekening met mijn leefstijl te houden. Naast foliumzuur, lette ik ook elke maand twee weken op wat ik at en dronk (geen alcohol, geen rauw vlees, etc) en deed ik de kattenbakken met handschoenen aan. Op een gegeven moment heb ik besloten met het foliumzuur even te stoppen om zo voor mezelf de aandacht een beetje van het zwanger worden  af te halen. Ik weet wel dat het eigenlijk beter is om wel te blijven slikken. Je weet nooit wanneer het toch lukt. Maar voor mijn  psychische gesteldheid kan ik wel zeggen dat het beter is om er niet elke dag zoveel mee bezig te zijn.

Hoi,

Ik slik het al 3 jaar juist omdat als je zwanger wordt het niet meer helpt als je dan pas begint. Het moet dan al een paar maanden in je lijf zitten.
Ik heb het met zwanger worden probleem opgelost door een multivitamine te kiezen waar het in zit. Een multivitamine is voor iedereen goed dus die slikken toch al veel mensen.
Davitamon Femnatal is zo'n totaalvitamine waar meteen ook foliumzuur in zit.

gr.inge

Hoi Muis,

Ik slik elke dag foliumzuur, naast een gewone vitaminepil. Nu al bijna 2,5 jaar. Het blijkt dat het (naast een a.s. zwangerschap) ook gewoon goed is voor je lichaam. Gewoon niet te veel  bij nadenken en gewoon doen zou ik zeggen.

Liefs, Kippie.

Ik slik ook al drie jaar foliumzuur. Mijn gyn heeft meerdere malen gezegd dat het heel belangrijk is om te blijven doen.
Maar verder vermijd ik geen rauw vlees, kattenbakken, alcohol, etc. Dat komt wel als het echt raak is!

Groetjes Astrid

hoi,

ik ben ook al drie aan de foliumzuur,maar tijdens de menstruatie slik ik ze meestal expres niet...dan wil ik er niets meer van weten,ha ha,
maar de week daarna neem ik ze weer gewoon trouw in,en het is ook goed blijkbaar!?

gr. moniek

Terug
Bovenaan