folium

Inmiddels ben ik weer s toe aan een nieuwe hoeveelheid folium, ik heb echter ook Dagravit totaal 30, waarin ook folium zit.Nu heb ik mijn oude verpakking folium niet meer, dus weet ik niet hoeveel er nou precies nodig is..misschien heb ik namelijk genoeg aan de hoeveelheid in dit totaal pakket, kan iemand voor mij s kijken op zijn pakje folium???
Alvast bedankt!
 
Sorry meiden heb al te vroeg gevraagd, 2 tellen later vond ik t antwoord al: T is te weinig wat er in die tabletten zit!

Om een neuraalbuis-defect te voorkomen, adviseren de Gezondheidsraad en de Voedingsraad alle vrouwen die zwanger willen worden dagelijks extra (een tablet van 0,5 mg) foliumzuur te slikken. Hier kun je vier weken vóór de bevruchting mee beginnen of vanaf het moment dat je vrijt om zwanger te worden: ook als het nog een tijdje duurt voor je zwanger bent, kan het dagelijks gebruik van 1 tablet foliumzuur van 0,5 mg gewoon worden volgehouden. Blijf foliumzuur slikken tot tenminste 8 weken na de bevruchting (= 10 weken na de eerste dag van de laatste menstruatie).
Ben je nog maar net zwanger en heb je van tevoren geen foliumzuur gebruikt, doe dat dan alsnog: dagelijks 0,5 mg tot 8 weken na de bevruchting (= 10 weken na de eerste dag van de laatste menstruatie).
Groetjes!
 
Hoi Simoon, ik slik van davitamon Fem Natal speciaal ontwikkelt voor vrouwen die zwanger willen worden. Bevalt mij op zich goed maar ik vraag me nu af of daar genoeg in zit. Op het doosje staat 400 (en dan een soort omgekeerde h en dan een g, dus hg). Met de h omgekeerd dus. Hmmm,snap je het nog?? Ik ga denk ik maar even op de site van Davitamon kijken.
Groetjes Mutsie
 
Hoi,

Ik slik gravitamon, ook speciaal voor vrouwen die zwanger wil worden en daar zit evenveel in als bij mutsie (ook met die omgekeerde h, hihi) en in de gebruiksaanwijzing staat dat dat de aanbevolen hoeveelheid is. Heb deze ook gekregen op advies van de apotheek, dus hoop wel dat het genoeg is...?? Weet iemand meer?

Liefs Vanessa
 
Op de site van het voedingscentrum staat dat de aanbevolen hoeveelheid 400-500 microgram (die omgedraaide h en g dus) per dag is. Dus fem natal en gravitamon bevatten de juiste hoeveelheid, gelukkig!

Liefs Vanessa
 
Terug
Bovenaan