Foliumzuur 5MG Teva

Hoi allemaal,

In november zijn wij onze dochter verloren met 20 weken zwangerschap.
Zij had een open ruggetje en een chromosoomafwijking welke niet met leven verenigbaar is. Dit is een heel heftige periode geweest voor ons, maar ze zal altijd deel uitmaken van ons leven. Zij heeft ons immers papa en mama gemaakt.

Inmiddels heb ik Foliumzuur 5mg Teva op recept gekregen, om de herhalinkskans op een open ruggetje te minimaliseren. Ik dacht zelf altijd dat je minimaal 1 maand voor conceptie foliumzuur moest innemen, maar in de bijsluiter staat 3 maanden.

Mijn man is op dit moment er nog niet aan toe, dus we gaan het op dit moment nog niet opnieuw proberen. Ik zou er wel weer graag voor gaan, ik heb er elke dag buikpijn van dat m’n buik zo leeg is en voelt.

Zijn er mensen op dit forum aanwezig die dit ook innemen, of hebben ingenomen? Hebben jullie last gehad van bijwerkingen?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, ik kan er weinig over terug vinden.
 
Ze zeggen: zodra je plannen hebt voor een kinderwens foliumzuur te nemen. Het kan helemaal geen kwaad. Je krijgt alleen maar extra vitamines binnen. Geen bijwerkingen. Kan beetje misselijk zijn maar beetje spelen met moment van inname (voor na eten ochtend avond) zou het geen bijwerkingen hebben. 
Lekker nemen dus
Ps ik gebruik het sinds 3 weken alleen kinderwens maar niet op planning en testen. Wij laten het gewoon gebeuren kijken wat toekomst ons brengt. (Wel informatie aan het lezen hoor!! Een goede meid is voorbereid?) Totaal geen last van foliumzuur!!
 
Ik heb sinds kort erg last van een onrustige huid, terwijl ik hier normaal nooit last van heb.
Voor mijn vorige zwangerschap ook geen problemen mee gehad, maar toen had ik de reguliere inname van 0,5mg per dag. Nu dus het tienvoudige.
Inmiddels wat verder gelezen en wij moeten toch de 3 maanden aanhouden zodat de vitaminen/foliumzuur optimaal opgenomen kan worden in mijn lichaam en kans op herhaling open ruggetje verkleint. 
 
Terug
Bovenaan