foliumzuur 800 van Orthica

Beste Mensen,

Ivm onze zwangerschapswens, die nu sinds 6 weken is uitgekomen!, neemt mijn vriendin dagelijks foliumzuur. Nu hoor ik dat het foliumzuur dat we gebruiken, nl Foliumzuur 800 van Orthica juist niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Ik heb Orthica zelf hierover om antwoord gevraagd maar tot op heden geen antwoord. Weten jullie hier meer over?
 
Hallo Jean,

Het medicijn dat jij opnoemt ken ik niet, maar zelf heb ik femnatal van Davitomon gebruikt.
Naast de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur bevat dit ook andere vitamines, waardoor het foliumzuur extra goed opgenomen wordt.
Dit bevestigde ook een vriendin van mij die kraamverpleegkundige is.
Gewoon te koop bij de drogist.

Groetjes Mosy
 
is dat 800 mg aan foliumzuur?

volgens mij is dat veel te veel trouwens, idd davitomon is een goeie en heeft alle extra's erbij enne ook bv het huismerk van etos

suc6
 
Beste Jean,
Ik zou dit inderdaad even navragen aan de verloskundige, die zal het wel weten. Ik zelf gebruik Gravitamon, dit bevat de benodigde dagelijkse hoeveelheid foliumzuur en alle andere vitaminen en mineralen. Je mag dit alleen niet combineren met andere preparaten.
 
Beste Jean,

Orthica foliumzuur 800 moet ik even precies nakijken op mijn werk, ben nl. apotheker. In principe heb je voor en tijdens de zwangerschap minimaal 0,4 mg foliumzuur per dag nodig. Dit zit onder andere in Gravitamon. Ook tabletjes van 0,5 mg zijn prima.
Dat Orthica producten niet vergoed worden heeft helemaal niets te maken met kwaliteit en/of betrouwbaarheid. Maar puur en alleen omdat zorgverzekeraars alleen homeopathische producten vergoeden met een speciaal registratienr. (Het zogen. RVH-nummer) Aangezien Orthica producten helemaal niet onder de homeopathie vallen maar orthemoleculaire voedingssupplementen zijn worden die dus logischerwijs niet vergoed volgens de regeling homeopathie. (Net zo goed als dat je boterhammetjes ook niet vergoed worden).

Ik zal nog even laten weten hoeveel er in de Orthica foliumzuur 800 zit. Ik vermoed 800 microgram, en dat is in principe niet slecht.
Vanavond meer.

Marieke
 
Terug
Bovenaan