Foliumzuur...Al gestopt?

Hoi meiden,

Ik ben nu 10+5w zwanger en vraag me af of ik kan stoppen met foliumzuur slikken.
Heb het geslikt vanaf begin december, toen we begonnen met zwanger worden en ben het een beetje zat nu ;-). Nee hoor, onzin, maar vraag me gewoon af of het nog nodig is..
Heb gelezen dat je mag stoppen in de 8e week na de bevruchting maar twijfel.
Hoe doen jullie dat en hebben jullie er wel eens advies over gekregen van een vk of gyn?

Liefs, Billie

Hoi Billie,

Toen ik 8.5 week zwanger was, ben ik bij de verloskundige geweest en die zei dat ik mocht stoppen als m'n strip op was (ik had toen nog voor een week)
Ze zei dat ik dan het beste multivitamine voor zwangere kon gaan slikken,dat ben ik toen maar gaan doen.  Maar ik heb inderdaad ook verschillende dingen gehoord!

Groetjes Judith

Volgens mij is bij 10 weken het ruggemerg klaar en kan je dus stoppen. Bij mij zit er in de zwangerschapsvit ook foliumzuur. En ik slik vanaf mijn test die vit. Dit ook omdat ik vlak daarvoor een miskraam had en daar nog niet helemaal fit van was.

Ik ben nu 8 weken zwanger en slik inmiddels ook al even de foliumzuur tabletten. Ik ben alleen overgegaan op de Gravitamon hier zit ook alles in waaronde foliumzuur. Ik denk dat ik deze tabletten de hele zwangerschap wel slik, maar dat het na de beruchte 10 weken ook wel zo kan zijn dat als ik hem dan een keer zou vergeten dat dat geen punt is. Nu blijf ik er nog maar even stipt op.

Claudia

ik slik al vanaf het begin gravitamon.
daar zit alles in maar ik wil er echt zeker van zijn dat ik alles heb gedaan om de 2ling gezond op de wereld te krijgen.

ik ben nu 8 weken zwanger en ga zeker tot de 12 weken door.
trouwens volgens mij kon je gravitamon je hele zwangerschap blijven slikker. er zit ook ijzer in etc. dat kan ik wel gebruiken als ik er 2 bnij me heb dragen hahah.

gr martina

Hoi meiden,

mijn vk zei dat ik het beste door kon gaan met foliumzuur t/m de 13e week. Er zijn nl. onderzoeken waaruit is gebleken dat foliumzuur ook helpt bij het sluiten van het gehemelte, oftewel kleinere kans op een hazelip.
Om eerlijk te zijn snap ik dus niet waarom je dit niet voor de zekerheid zou doen. Baat 't niet schaadt 't niet.
En wat is het nou voor moeite, 1 zo'n klein pilletje. We hoeven tenslotte al 1 pil minder te slikken, toch?!

Wel ja, iedereen voor zich natuurlijk, maar ik dacht...laat 't toch maar even weten.

Liefs, prinses (8wkn4dgn)

Ik slikte voordat ik zwanger werd (vanaf augustus vorig jaar dus) foliumzuur. Toen ik een positieve test in mijn handen had ben ik overgestapt op Gravitamon, dat is completer voor een zwangere vrouw. Ik blijf dit denk ik ook gewoon de rest van mijn zwangerschap slikken.
Misschien is het schijn, maar het lijkt alsof ik minder moe ben (geweest) dan aan het begin van mijn vorige zwangerschappen. De vorige zwangerschappen slikte ik geen Gravitamon....

Ik was dus onverwacht zwanger en ben meteen toen ik wist dat ik zwanger was aan het foliumzuur gegaan. De vk zei dat ik 't het beste tot en met week 15 kan slikken omdat dan in ieder geval alles gesloten is. Dat doe ik dan ook maar. 't Kost haast niks en tot mijn eigen verbazing ben ik het ook nog geen dag vergeten in te nemen!

groetjes, Henrike (10 wk, 2 d ?)

Terug
Bovenaan