foliumzuur en multivitamine

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

kan ik Als ik multivitamine met foliumzuur ga slikken stoppen met de foliumzuur tabletjes?

grt
Anita

Je moet even kijken naar de hoeveelheid: je moet per dag 0,4 tot 0,5 mg foliumzuur binnenkrijgen, geloof ik.
Ik heb een foldertje van m'n verloskundige gehad, waar die hoeveelheid instond (ligt nu beneden en heb niet de puf om twee trappen af en weer op te lopen, maar zal het ff precies voor je nakijken...)

JA ALS JE ZWANGERSCHAPSVITAMINES SLIKT WEL ZOALS GRAVITAMON

Ik slik VSM puurmama.
Maar kan het kwaad als ik de foliumzuur tabletjes hier naast blijf slikken?
In de vitamines zit wel de aanbevolen hoeveelheid maar op een of andere manier heb ik een beter gevoel bij de losse tabletjes er bij?

Liefs
Anita

Dat mag, maar is echt niet nodig. Maar bijv. vrouwen die een verhoogd risico hebben op een kindje met een open ruggetje slikken ook hogere doseringen foliumzuur.
Toch kun je dit misschien het beste even aan je verloskundige vragen.

Als je idd een zw.schaps multivitamine slikt met foliumzuur erin hoef je de losse tabletjes niet te slikken.

Nu slik ik dus een verhoogde dosis foliumzuur (en dat is 10x zoveel als die standaard te verkrijgen tabletjes) vanwege verhoogd risico op open ruggetje EN ik slik een multivitamine (met foliumzuur) omdat mijn eetpatroon op dit moment nogal eentonig is (veel crackers en water komt dat op neer). Op zich kan dit geen kwaad, maar even overleggen met je eigen ha of VK kan ook geen kwaad.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan