foliumzuur en vitaminen, wat wel en niet

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

wij gaan volgende maand een eerste poging doen.. maar nu raak ik een beetje in de war van wat wel en niet te doen.

Aan de foliumzuur, dat is duidelijk, verder slik ik braaf elke dag multivitaminen. Nu lees je her en der ook dat vitamine A en D belangrijk zijn. Echter die zitten al in de multivitaminen dus leek het me overbodig daar extra van te slikken.

Nu wees een vriendin erop dat het ook belangrijk was mijn calciumniveaus omhoog te schroeven en daar zat dus maar weer ongeveer 25% van in die multivitaminen..
Aan de kalktabletten dan maar?

En over zink lees ik ook het een en ander, dat het goed is voor manlief. Hij neemt weer bruistabletten (ook multivitaminen) maar ook daar zit weer helemaal geen zink in.. goed idee om voor hem zink te kopen?

Het wordt er niet allemaal helderder van he? Wat nemen jullie zoal?

Liefs Julia

Hoi,

Ik had eigenlijk voor vanavond geen berichtjes meer verwacht dus was wat aan het zoeken op internet.

Ik neem zelf op dit moment alleen gravitamon ook een vitamine preparaat waar op de verpakking staat dat het is als je zwanger ben of borstvoeding geeft maar mijn verloskundige heeft me de laatste keer verteld dat dit een compleet middel is waar eigenlijk het belangrijkste wel in zit.

Sabine

Hoi,

Ik had eigenlijk voor vanavond geen berichtjes meer verwacht dus was wat aan het zoeken op internet.

Ik neem zelf op dit moment alleen gravitamon ook een vitamine preparaat waar op de verpakking staat dat het is als je zwanger ben of borstvoeding geeft maar mijn verloskundige heeft me de laatste keer verteld dat dit een compleet middel is waar eigenlijk het belangrijkste wel in zit.

Sabine

hoi sabnao
ook ik ben net in ronde 1 en heb gravitamon dit is het beste middel omdat je zo a je vitaminen en het foliumzuur in de juiste proporties binnenkrijgt
maak je niet druk dat het niet de hele aanbevolen dagaanbeveling is want in je (gezonde)voeding zitten ook de vitaminenzodat je genoeg met deze tabletten erbij binnenkrijgt
foliumzuur word aangeraden 400 mg of   microgram en dit zit in deze tabletten
gr. tamaar

Hoi!

Ik slik alleen van de Etos tabletten voor als je zwanger wilt worden. Zit onder meer (uiteraard) foliumzuur in. Ik ben niet zo'n fruiteter en eet wel verse groente, maar nooit zoveel, vandaar dat ik iets compleets gebruik. Maar op zich zou je met gewoon goed en gevarieerd eten alles voldoende binnen moeten krijgen, hoor!
Wij zijn nog niet zo heel lang bezig (2e ronde); als het gaat duren zien we wel of we meer vitaminen etcetera gaan gebruiken.

Spannend om er mee bezig te zijn, vind je ook niet? Ik duim voor je!
Groetjes,
Tess

Hallo!

Multivitaminen zijngewoon oke, je hebt ze ook specifiek voor zwangeren. Als je het zeker wil weten, ga je toch gewoon naar je huisarts, misschien weet een homeopaat of voedingsdeskundige er meer van...
Je moet in ieder gaval oppassen met vitaminen A,D,E en K. Die heb je wel nodig, maar daar mag je niet te veel van krijgen. Deze vit. sla je op in je vet, alle andere vitaminen (zoals C en B enzo) die plas je gewoon uit als je genoeg hebt. Niet zomaar extra gaan slikken, dus. Lijkt me niet verstandig. Een te veel aan ADEK worden gifstoffen als je gaat afvallen en ze weer vrij komen uit de vetcellen.

Terug
Bovenaan