foliumzuur ja of nee?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,dit is de eerste keer voor mij hier op dit forum.mijn naam is amanda en mijn vriend en ik hebben besloten om aan een kindje te beginnen.ik wil eigenlijk volgende week stoppen met de pil, want ze zijn dan toch op.we willen eigenlijk over een maand of 3 echt gaan beginnen.het leek mij beter om toch nu al te stoppen zodat al die rommel vast uit mijn lijf is.nu ismijn vraag:kan ik meteen met foliumzuur beginnen als ik met de pil stop, of toch pas als we voor het "echt"gaan?ik heb echt geen idee,alvast bedankt

Hallo Amanda,
Als ik jou was zou ik gewoon meteen beginnen met foliumzuur, dan weet je zeker dat je voldoende in je lichaam hebt wanneer je zwanger wordt. Vier weken voordat je zwanger wordt moet je beginnen met foliumzuur. Het kan geen kwaad en je kan het maanden en maanden achter elkaar slikken, het is alleen maar goed.

Pink

Hoi Amanda,
Ik zou ook gewoon alvast beginnen het foliumzuur slikken. Het kan helemaal geen kwaad als je daar nu al mee begint.  Ook blijft je er aan gewend om elke dag een tabletje te slikken dus je hoeft er later niet weer aan te wennen.
Ook kan je nu alvast stoppen met de pil om te beginnen met ontpillen en om te leren hoe je eigen cyclus loopt.

Succes ermee!!

Groetjes,
Sara

Ja hoor, gewoon almee beginnen. Het kan helemaal geen kwaad en zoals al gezegd je bent al gewend om elke dag een pilletje te slikken. Je vervangt dus dé pil door foliumzuur. Er wordt geadviseerd om minimaal 4 weken voor bevruchting te beginnen, langer maakt niet uit.

Dus eerst ontpillen en dan aan de klus!!

Groetjes Anoek

Terug
Bovenaan