Foliumzuur of vitamines voor zwangeren

mdks

New member
Hallo iedereen,,
Ik heb even een vraagje.
Ik heb begrepen dat je, als je zwanger wilt worden, het verstandig is om alvast foliumzuur te gaan slikken.
Nu kun je kiezen tussen foliumzuurpillen en speciale vitamines voor zwangeren.
Maakt het nog verschil welke je neemt?
Aangezien je er sowieso goed aan doet om extra vitamines te slikken, dacht ik de vitamines voor zwangeren maar zit hier dan wel voldoende foliumzuur in?
Ik hoop dat jullie je ervaring en deskundigheid met mij willen delen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes.
 
Volgens mij zit er genoeg foliumzuur in die vitamines. Ben zelf later pas aan de vitamines begonnen dus heb eerst foliumzuur geslikt. Heb eigenmerk vd kruidvat en bevalt mij prima
 
Myfteria,
Bedankt voor je reactie.
Als ik het zo lees heb jij dus eerst foliumzuur geslikt en later overgestapt op de speciale vitamines.
Ik denk dat dit een handige combinatie is als ik het me zo voorstel.
Bedankt.
 
Ik ben meteen met een multi vitamine incl foliumzuur begonnen. Je moet even kijken hoeveel foliumzuur er dan inzit. Ik heb gravitamon bij kinderwens zwangerschap en borstvoeding en daar zit sowieso genoeg foliumzuur in.
 
Ook ik ben gestart met foliumzuur. Mocht ik zwanger raken ga ik dan over op de multivitaminen voor zwangere vrouwen. Zit eraan te denken om 'gewoon' die van kruidvat te gaan gebruiken. Ik ben gestart met foliumzuur de dag na mn laatste pil.
 
Oke, dan moet ik inderdaad even navragen bij de drogist of apotheek of er voldoende foliumzuur in zit.
Ben ook van plan om te beginnen met slikken van vitamines of foliumzuur als ik stop met de pil, dus moet wel even gaan nadenken welke optie ik ga kiezen.
Tnkx voor het meedenken!
 
Je kan zelf op de verpakking kijken welke vitaminen erin zitten en of er (genoeg) foliumzuur in zit. Ik ben eerst begonnen met alleen foliumzuur van DA eigen merk, maar daar ging ik enorm van dromen na een paar dagen. Daarna overgestapt op multivitaminen van Davitamon met extra omega3. Gelijk het hele pakketje compleet. En die gebruik ik nu nog steeds.
 
Terug
Bovenaan