Foliumzuur | Omega 3 | Visolie | Welke supplementen wanneer te nemen?

<p>Dag lezers,</p><p>Ik ben een vrouw van 29 en wil binnenkort met mijn vriend beginnen met zwanger raken. <br /><br /></p><p>Een goede vriendin van mij zit in hetzelfde schuitje en zij zit momenteel bij een Vrouwenpoli en heeft onder anderen het advies gekregen om al te beginnen met supplementen, zoals foliumzuur, omega 3 en visolie. Deze supplementen worden dus blijkbaar bij de drogist verkocht onder de noemer “mamapillen”. <br /><br />Inmiddels heb ik dezelfde pillen in huis gehaald. En ondanks dat ik nú nog niet per sé zwanger wil raken, is het misschien preventief gezien wel verstandig om al te beginnen met het slikken van deze pillen. Maar ja, ik heb werkelijk waar geen idee of het nou commerciële praat is of dat er ook wel een kern van waarheid in zit...</p><p>Nou vraag ik mij af of hier vrouwen zijn die ervaring hebben met het slikken van deze pillen en of jullie ook daadwerkelijk verschillen hebben opgemerkt?<br /><br /></p><p>Ik ben heel erg benieuwd!</p><p>Liefs,</p><p>Evi</p>

Beste Evi,
Of het ECHT wel nodig is...kan niemand je vertellen denk ik. Ik bedoel 50 jaar geleden kwam dat niet eens bij iemand op om een pilletje voor dit en dat te slikken. Denk ik dan.. wel is het zo dat voeding toen stukken beter was. 
In deze tijd eten we een stuk ongezonder. Ook al eet je gezond zit er toch altijd wel iets in of op. En zwangere vrouwen hebben meer vitamine nodig die we niet altijd uit voeding halen. En extra Vitamine D, foliumzuur of omega 3 is altijd goed. We kunnen het altijd wel gebruiken zeker voor het ongeboren kindje straks.
Ik ben ook 29 en nu wat maanden bezig om zwanger te worden en slik dus ook de foliumzuur enz enz. Ik denk wel dat het belangrijk is om deze extra vitamine in te nemen. De meeste vrouwen hier zullen deze slikken. Vooral foliumzuur is ontzettend belangrijk voor het kindje dat er straks gaat groeien en het beste is om daar mee te beginnen voordat je zwanger bent.
Succes

Foliumzuur is wel echt nodig, het verkleint de kans op een kindje met een open ruggetje. In de meeste foliumzuur tabletten zit ook vitamine D omdat zwangeren hier ook een verhoogde behoefte aan hebben. Hier begin je het best een maand mee voor je zwanger raakt. Aangezien je dat natuurlijk niet echt kunt voorspellen is het verstandig hier mee te beginnen vanaf het moment dat jullie beginnen.

Precies wat liesl zegt. Foliumzuur heb je nodig vanaf het moment dat je zwanger bent tot week 10 van je zwangerschap. Omdat je niet weet wanneer je precies zwanger wordt is het advies om te starten vanaf het proberen. 
Ik heb de mamapillen gebruikt zonder visolie. Ik eet graag vis en de visolie vitamines maakte mij misselijk. Vitamine D was bij de start vsn mijn zwangerdchap krapjes.

Hallo! De verloskundigen raden aan om in ieder geval extra foliumzuur te slikken 3 maanden voordat je van plan bent om zwanger te raken zodat je foliumgehalte lekker hoog is. Foliumzuur is belangrijk tot inderdaad de 10 tot 12e week.
De vitaminen pillen (mamapillen) kun je dan ook al slikken voor ook alvast een goede vitaminen balans. Echter wat de dames hierboven zeggen, het is niet bewezen dat het ook echt helpt en ja het is een commerciële toestand. Maar als je het jou een goed gevoel geeft om ze in te nemen, gewoon doen het kan gaan kwaad. In de zwangerschap worden ook je vitaminen gecheckt als je verloskundige denkt dat dat nodig is. 
Succes!

Ik heb die tabletten met visolie geslikt van Davitamon. Je slikt die pillen voornamelijk voor je baby en niet voor jezelf, hij put immers uit jouw voorraden. Ik eet bijvoorbeeld nooit vette vis, maar het is wel goed voor je ongeboren baby, en dus besloot ik toch maar die tabletten te nemen. Dus nee, ik heb er niet iets van gemerkt en misschien is het inderdaad ook niet per se nodig, maar ik hoop wel dat die kleine er wat aan heeft gehad.

Mij werd geadviseerd  om 8 weken voor ik begon met kindjes alvast foliumzuur te gaan slikken.
En zodra ik zwanger was de vitamine tabletten. 
Dus ik ben gewoon begonnen met davitamon mama compleet  .

Terug
Bovenaan