Foliumzuur wanneer beginnen te slikken??

A

Anoniem

Guest
Hoihoi

vanaf de dag dat ik probeer zwanger te worden slik ik

folium zuur

nu heb ik het al een paar dagen niet gedaan omdat

ik zo iets heb van

Je moet het 2 maanden van te voren slikken

voor dat je zwanger raakt

maar hoe weet je dat nou

misschien raak ik pas volgend jaar zwanger moet je het dan

gewoon blijven door slikken elke dag totdat je dus zwanger bent

ook al duurt het nog een jaar???

Wat doen jullie??

gr natasja

ps jeetje wat zijn er veel zwanger geworden

Hoi Natasja

Ik ben nog niet met de pil gestopt, maar slik nu wel al foliumzuur. Dit omdat dit mijn laatste pilstrip is die ik gebruik.Nu zal het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het meteen raak is, maar toch!
Het is tenslotte een vitamine!! Dus gewoon blijven nemen, al duurd het een jaar. Trouwens als je nu stopt en je bent inderdaad over 2 maanden zwanger????
Wist je ook dat je het de eerste drie maanden van de zwangerschap moet blijven nemen. En die eerste maand weten we meestal nog niet dat we zwanger zijn.

Ik hoop voor je dat het geen jaar gaat duren, maar als dat zo zou zijn, gewoon blijven innemen. Veel suc6 en ik hoop dat het voor jou snelraak is!!!

groetjes Doortje

Hai, Foliumzuur  is gewoon een extra aanvulling  vitaminen en volgens mij kan het geen kwaad om ze in te nemen. Mijn dokter gaf het advies dat als ik aan kinderen ging denken er meteen al mee mocht beginnen.Het is beter dat je ze neemt indd voordat je zwanger wordt al een maand of twee van te voren en tijdens de eerste weken  van de zwangerschap.  

Hoi natasja

de meningen hierover zijn duidelijk niet het zelfde
ik ben toen ik gestopt ben met de pil ook aan foliumzuur begonnen maar ben nu gestopt.
en ik begin pas weer aan foliumzuur als ik zwanger ben mijn vriendin was ook zwanger toen ze er pas aan begon en heeft 3 gezonde kinderen op de wereld gezet en vroeger hadden ze er nog nooit van gehoord.
dus wat je doet is helemaal aan je zelf.

Ik hoor nog van je?

Liefs jessica

Hoi Natasja,

Op het moment dat ik gestopt ben met de pil ben ik begonnen met foliumzuur slikken.
Het heeft 7 maanden geduurd voordat ik zwanger werd en heb al die tijd doorgeslikt.
Het kan geen kwaad om foliumzuur voor lange tijd te gebruiken.

Groetjes Sanne

Ha Natasja,
Ik slik al die tijd gewoon die foliumzuur. Soms stop ik wel eens als ik net ongi ben geworden, dan ben ik ze even zat, maar verder kan het volgens mij geen kwaat.

Groetjes J

hoi natasja,
ik ben in december gestopt met de pil en vanaf die tijd slik ik foliumzuur. het kan volgens mij echt geen kwaad want het zijn gewoon extra vitaminen. En ja, baadt het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen!
groetjes kreeftje

Hoi,

Ik laat over 3 weken mijn spiraalte verwijderen, maar slik inmiddels al ruim een week foliumzuur, en zal dat ook blijven doen tot 8 weken zwangerschap. Het is namelijk vrij belangrijk. Je gaat er een open ruggetje mee tegen, en sommige artsen beweren zelfs dat de kans op een miskraam wat kleiner is. Ik begrijp dat je het na verloop van tijd zat kan gaan worden, maar denk dan even aan dat kindje wat je graag wilt. Dat helpt bij mij altijd. Het is gewoon veel beter, ze zeggen het niet voor niets.

En wat dat betreft het feit dat ze het vroeger niet deden, er was zoveel anders vroeger. dus ik vind niet dat je dat mag vergelijken. Ze weten nu gewoon veel meer.

groetjes,
Kirsten

Terug
Bovenaan