Foliumzuur

Zoals waarschijnlijk de meesten van jullie, slik ik foliumzuur. Ik slik multivitaminen van Kruidvat, speciaal voor zwangere vrouwen of vrouwen die graag zwanger willen worden. Ze hadden ook andere multivitaminen, Gravitamon heette dat volgens mij. Ook waren er speciale foliumzuurtabletjes. Ik heb voor de multivitaminen gekozen omdat daar ook nog andere vitaminen inzitten, dat leek me gelijk handig!
Nou lees ik op verschillende sites dat je foliumzuur het best door de huisarts kan laten voorschrijven. Wat is dan het verschil?En wat slikken jullie?
 
hoi hoi ikhaal altijd bij de apotheek,volgens mij is dat onzin hoor,dat je foliumzuur bij de huisarts moet bestellen,ik slik 0,5 mg folliumzuur er zitten 90 st in een potje slik geen anderen vitaminen,want niet alle vitaminen zijn goed voor je als je zwanger wil worden gr manuela
 
Hallo Rietje,

Wat Manuela zegt doe ik ook.....Ik haal t gewoon bij de apotheek of hij de etos....Extra vitaminen zijn niet nodig....hier zit alles in en als je verder gewoon gezond eet, groenten en fruit heb je die extra dingen niet nodig. Dus ik raad je aan om alleen foliumzuur te nemen.

Liefs Flower
 
Hoi Rietje,

Ik heb het via mijn HA gedaan. Elke keer als het op is even doosje inleveren en dezelfde dag of de dag erna kan ik de nieuwe alweer ophalen !!!! Super dus !!! En ze weten ervan als je bijvoorbeeld andere medicijnen voorgeschreven krijgt dat je foliumzuur slikt. Veel succes ermee !!!
 
Ik slikte net een paar dagen foliumzuur van de Hema, maar toen ik met m'n vriend bij de huisarts was geweest(weekje geleden), schreef hij mij foliumzuur 0,5 mg (per dag) voor. Hij vertelde mij dat dat beter was, en dat zal dan ook wel!
 
Hoi, ik slik van davitamon Fem Natal ook speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden. Hier zitten wel meerdere vitamines in maar daar heb ik bewust voor gekozen om dat ik een nogal onregelmatig leven heb i.v.m. wisseldiensten en niet altijd even goed, veelzijdig eet.
Groetjes Mutsie
 
hoi dames,

foliumzuur van de ha of van een drogist maken echt niets uit (misschien de prijs dan).

er zit overal 0,4/0,5 mg foliumzuur in.
je moet wel opletten met de multivitamines. bepaalde vitamines moet je niet te veel binnen krijgen omdat dat niet zo goed kan zijn voor je evt baby.
maar zoals mutsie slikt dat kan weer wel, want dat is speciaal voor de vrouw die zwanger wil worden of al is!
kben voor drogist aan het leren, dat is wel handig in dit soort gevallen

xx kimpansee
 
Terug
Bovenaan