foliumzuur

A

Anoniem

Guest
Ha meiden!

Ik wilde eens vragen, slikken jullie allemaal nog braaf de foliumzuurtabletten? Ik wel hoor, in het weekend wordt het nog wel eens vergeten. Maar over het algemeen slik ik dagelijks een tablet.

De laatste tijd begin ik me alleen wel een beetje af te vragen waar ik het eigenlijk allemaal voor doe. We zitten nu in 'ronde' 8 om zwanger te raken van ons 1e kindje en al die tijd slik ik al foliumzuur.

Ik weet dat er hier meiden zijn waar het al veel langer duurt, maar ik heb soms het idee dat het krijgen van kinderen helemaal niet voor ons weggelegd is. Ik probeer het allemaal wel uit mijn hoofd te zetten en dat lukt me meestal wel aardig. Maar iedere dag een pil innemen voor een 'mogelijk' kindje dat in je gaat groeien doet je er toch steeds weer aan denken.

Ik geniet van de dingen die ik WEL heb, maar toch denk ik steeds weer aan wat ik (nog) niet heb.

Hoe gaan jullie ermee om, of hebben jullie hier niet zo'n last van??

Groetjes!

hoi bloempje

ik weet niet of je de pil hebtt geslikt, maar ik ben gestopt met de ene pil en doorgegaan met de andere. of ik nu de één slik om niet zwanger te worden of de andere.
Mij maakt het niet uit.
Het enige is dat ik nu geen stopweek heb.  
ik heb er geen last van in ieder geval.
Nou moet ik zeggen dat ik nog niet zo lang als jou slik, want zo lang zijn we nog niet bezig.

Groetjes Alma

Hoi ,

Toen ik jou bericht las, over Foliumzuur, dacht ik, oh ja, da's
waar ook, die heb ik al een paar dagen niet gehad!
Ik zit nu nog maar in de 1e ronde, en met onze 2 kinderen, was ik
gelukkig bijna meteen zwanger, dus hoefde ik niet zolang
te slikken. En nu in deze eerst maand ben ik het al vaak vergeten,
ik kan me voorstellen dat wanneer je in ronde 8 zit , dat je dat wel eens
gaat denken. Inderdaad wanneer je zwanger bent, dan wordt je er wel
aan herinnerd... Maar ja, het is o zo belangrijk vooral in het begin, dus
toch maar braaf proberen elke dag een pilletje in te nemen.

Groetjes Essie.

Hoi Bloempje!

Ik heb er hetzelfde gevoel bij. We zitten nu in ronde 6 en ben alweer een aantal doosjes foliumzuur verder. Ik vraag me soms ook af of dat geen kwaad kan?! Maar dat zal wel niet. Als ik in het winkelcentrum loop en al die zwangere buiken zie ben ik stiekem jaloers. Soms ben ik ook bang dat het voor ons niet is weggelegd. Maar gelukkig blijft mijn vriend erg positief. Succes met zwanger worden!

Groetjes Syllie

Lieve dames,

Foliumzuur is niet schadelijk voor je. Een teveel plas je gewoon weer uit, en het verkleint de kans op een kindje met een neuraal buisdefekt. (open rug, etc)
Ik heb kans op een kind met neuraal buisdefekt, en moet dus foliumzuur gebruiken. Niet zoals de meesten een lage dosis (makkelijk te krijgen, zelfs in comb met vitamines), maar een verhoogde dosis. Die moet ik iedere keer bestellen bij de HA. Waar ik dus ook iedere keer de vraag krijg: Weer gewoon voor 3 maanden? Dat is pas confronterend! ( maar die buiken ook hoor!) In 2002 werd ik na 11 maanden eindelijk zwanger. Helaas ging het mis. Niet omdat het vruchtje niet goed was, maar omdat er een lege vruchtzak was. Na een curetage duurde het weer 4 maanden voor het raak was. Dan moet ik het nog minstens 10 weken door slikken, dus tel uit hoelang ik het gebruikt heb. Maar ik heb er geen nare gevolgen van ondervonden. Wel een mooi kind zonder handicap. Inmiddels zijn we weer bezig, en ik zit al vanaf november 2004 aan de folium. Ik ga gewoon ermee verder, ondanks een tweede miskraam. Daar heb ik het te hard voor nodig. Ik zou me vreselijk schuldig voelen als ik een gehandicapt kind op de wereld zet, terwijl ik het risico daarop ernstig kan verminderen door zo'n klein tabletje te slikken. En ja, ik vergeet hem ook wel eens. Maar over het algemeen slik ik hem trouw. Dat we maar weer zo'n pracht kindje mogen maken!
Ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen worden!

Groetjes, Kat

Hoi Bloempje,

Ik herken je verhaal helemaal. Ook ik weet dat ik niet mag klagen, maar nu ik deze week weer ongi ben geworden en we inmiddels in ronde 7 zitten, zinkt de moed je echt wel eens in de schoenen.

In de beginmaanden kijk je naar die dikke buiken en denk je er ook vrij snel mee rond te lopen, maar hoe langer het duurt, hoe onwaarschijnlijker het mij lijkt.

En idd, ik ben ook met het 2e potje foliumzuur begonnen en het innemen ervan zet je zo nu en dan echt weer aan het denken.

Het afstand nemen gaat bij mij wel een stuk beter, ik heb het idee dat je ook niet anders kan als je toch al wat maandjes bezig bent. Ik temperatuur niet meer, afgelopen maanden heb ik wel ovutesten gebruikt.

Veel succes en we houden de moed erin!

Liefs,
Linny

Bedankt voor jullie reacties! Doet me goed!

Hopelijk kunnen die tabletten gauw aan de kant worden gezet....

Groetjes

Terug
Bovenaan