foliumzuur

A

Anoniem

Guest
Is dat echt ook goed voor de kwaliteit van het zaad als je vriend/ man dit slikt?? Of slaat dat nergens op??
En kun je ook te veel nemen? Ik eet namelijk ook "veel" kiwi waar het ook veel in zit. vooal kiwi gold.

Grtjes ik hoop dat iemand antwoord weet. Mijn vriens zou het namelijk zo nemen als het echt goed is

Hoi Rules,

Ik heb echt geen idee, maar ik neem toch aan van niet, anders zouden ze dat toch wel ergens schrijven??

Liefs Hallow

Foliumzuur slikken voor de man helpt wel degelijk de vruchtbaarheid te vergroten, en ook zink.
kijk maar eens onder www.fertimagazine.nl bijvoorbeeld, daar staat een heel stukje erover.
Zoeken met google.nl brengt je ook op verschillende sites, waar dat wordt beschreven.
Je kan dan zelf kijken of je man het in wil nemen
gr.
Adren

hoi hoi

als ik jou was zou ik het de dokter vragen, die weet het echt wel en dan heb je meteen een eenduidig antwoord...

groetjes tobi

Biw: Naar aanleiding van het stukje van Adrenalientje ben ik toch ook even gaan zoeken op internet, en vond het volgende:

Abnormale zaadcellen
De onderzoekers willen nog niet zo ver gaan om bij een geplande zwangerschap de mannen te adviseren ook aan het foliumzuur te gaan. Ze zien wel een sterke toename in het aantal zaadcellen na gebruik van foliumzuur en zink maar ook een toename van 4 procent aan abnormale zaadcellen. Hierbij hebben zij het over zaadcellen met een afwijkende kop, middendeel of staartstuk. Zij weten echter nog niet of abnormaal gevormde zaadcellen ook daadwerkelijk vaker leiden tot aangeboren afwijkingen bij het kind of zelfs miskramen.
Foliumzuur op natuurlijke wijze
Extra foliumzuur slikken wordt mannen daarom (nog) niet aangeraden. Mannen kunnen daarentegen best wat doen om de vruchtbaarheid misschien wat op te krikken. Een goede, gevarieerde voeding waarbij de opname van foliumzuur op natuurlijke wijze verhoogd wordt bijvoorbeeld. Men moet dan denken aan voedingsmiddelen als vlees, melk, peulvruchten, bloemkool, broccoli en groene bladgroenten zoals spinazie.

Dus tja, ieder moet het voor zich weten denk ik!!

He helemaal super zeg jullie reacties en bedankt voor het opzoeken he!!
Ik ben voor mijn gevoel nu echt gestopt met de pil, ben nl de dag voorbij dat ik weer had moeten beginnen..
Best raar..

Bedankt en succes allemaal

Hoi,

Wat een medium he, die internet met dus ook veel tegenstrijdige informatie!
Wat je vraag betreft over de hoeveelheid foliumzuur, het teveel aan foliumzuur wordt automatisch weer uitgescheiden door het lichaam en het kan dus geen kwaad. Ik lees ook wel eens dat veel vrouwen paprika's eten maar ik denk dat een beetje vergeten wordt dat tegenwoordig er zoveel chemische middelen gebruikt worden dat de hoeveelheden vitaminen en mineralen sterk achteruit gaan!
Suc6 met zwanger worden en probeer ook van deze tijd te genieten ookal is het soms erg frustrerend en spannend maar wanneer je eenmaal zwanger bent en erop terug kijkt is het toch een bijzondere periode om zo met jezelf bezig te zijn!
Maar goed. Na mijn miskraam kan ik nu ik weer zo bezig ben om zwanger te raken niet echt van genieten...blijft weer stressen. Misschien later wel weer. Oke, dat was het wel weer.

Groetjes Ineke

Terug
Bovenaan