foliumzuur

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden...

Ik had gehoord dat je foliumzuur al moet slikken al voor je met de pil stop ik geloof 4 weken.
Nu ben ik pas begonnen op het moment dat ik met de pil gestopt bent.
Ik hoop dat dat niet zo veel uit maakt.
Zijn er al meer meiden  die voor dat je met de pil stopte aan de foliumzuur zat.

groetjes din

Het wordt aangeraden om al voor je zwanger bent met foliumzuur te beginnen, 4 weken wordt dan vaak genoemd.
Als je met de pil stopt ben je nog niet direct zwanger. Dat zal meestal wel minstens 4 weken duren heb ik begrepen. Dus je zit helemaal goed!

groetjes, Maisie

Hoi Din,

Je wordt geadviseerd minstens 4 weken voordat je zwanger wordt te beginnen met foliumzuur. En omdat je altijd van die mazzelaars hebt die gelijk na het stoppen met de pil zwanger raken, adviseren ze om een maand voor het stoppen te beginnen met slikken.

Groetjes TeHa

Hoi Din!

Ik geloof dat jij en ikke dezelfde NOD hebben 31 aug en we gaan beide voor ons 1e kindje?? Klopt dit??
Ik ben nu ook pas gestopt met de pil en ook ik weet niet precies hoe het zit met het slikken van al die pillen. Ik ben zelf wel begonnen met het slikken van Folimzuur voor ik stopte met de pil. Maar ik ben hem in de 1e 2 weken wel eens 1 of 2 keer vergeten. Ik hoop dat dit geen problemen kan opleveren.
Maar ik denk dat het alleen een advies is om foliumzuur te slikken voordat je zwanger wordt. Onze moeders is het toch ook aardig gelukt om een gezonde baby op de wereld te zetten zonder extra foliumzuur???
maar goed we nemen natuurlijk GEEN enkele risco's dus slikken die tabletten!
HIHIHI!!! En vergeet je mannetje niet zijn dagelijkse hoeveelheid pillen te laten slikken.
Veel succes deze dagen en hopelijk is die NOD dag snel voorbij!!!

Veel liefs Daantje.

Dames,

het niet slikken van foliumzuur, brengt geen extra risico's met zich mee.

Het wel slikken van foliumzuur verkleint de kans van een kind met bijv.
een open ruggetje of een hazelipje. Vaak wordt dit door mensen
omgedraaid, en denkt men gelijk dat als je geen foliumzuur slikt dat je
enorme risico's loopt. Dat is dus beslist niet waar.

De kans dat je een kind met een dergelijke afwijking krijgt is al
klein, en de kans erop wordt verkleind door dus die foliumzuur te
slikken, maar nog is er een kleine kans.

Kortom gewoon nu gaan slikken en verder niet over nadenken als je het eens vergeten bent, of lekker snel zwanger wordt.

Succes

Miep

Terug
Bovenaan