foliumzuur!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
zoals jullie weten zijn wij bezig voor de zesde,maar ik twijfel heel erg over het gebruik van foliumzuur.heb het bij de anderen niet gebruikt.ze zeggen wel dat het goed is voor de kleine maar was dat vroeger ook niet het geval met despillen?hoeveel kinderen zijn daar nu wel niet onvruchtbaar van geworden.het liefste gebruik ik gewoon helemaal niks,voor mijn gevoel dan.
hoe denken jullie daar over?ik bedoel er wordt zoveel gezegt van dingen dat het goed is en daar komen ze later weer op terug.
liefs sil

Hallo,

ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen.
ik gebruik ze wel omdat ik denk dat ze nou verder zijn met allemaal onderzoeken en med. niet zo snel op de markt brengen (en door iedereen laten promoten) zoals vroeger.
maar ook als je foliumzuur gebruikt kun je nog altijd een kindje krijgen met een open ruggetje..

hallo, ik gebruikte bij mijn eerste kind ook foliumzuur ( is helaas gestorven)
en bij mijn tweede heb ik ook foliumzuur gebruikt en zij was wel kerngezond en nu zijn we bezig voor ons derde kindje en in het begin heb ik hem wel trouw ingenomen en daarna eigenlijk iedere keer vergeten en nu na 22 maanden heb ik zoiets van oja ik moest dat tabletje eigenlijk ook nog innemen dus dan weet je eigenlijk wel hoe het gaat!!
en nu heb ik zoets van als het mis gaat als je eenmaal zwanger bent dan gaat dat ook met foliumzuur , ik loop nu bij de gyn en die heeft nog geen 1 keer iets gevraagd over foliumzuur dus zo belangrijk is het denk ikook niet, maar dat is mijn mening je moet doen wat je zelf denkt en voelt!!!
groetjes wendy

Hoi!

foliumzuur is gewoon een vitamine die ook in veel eten zit, eieren bv en broccoli geloof ik. Het wordt aangeraden 3 maanden voor je zwanger bent tot ongeveer de twaalfde week om de kans op een open ruggetje te verkleinen. Ik heb het bij beide meisjes ingenomen. Ik denk niet dat je het kunt vergelijken met des, het is geen hormoon maar gewoon een natuurlijke vitamine. Het helpt niet sneller zwanger te worden ofzo en doet verder niks.

Terug
Bovenaan