foliumzuur

A

Anoniem

Guest
Hoi.

wie is er van jullie meteen begonnen met foliumzuur slikken?ik bedoel meteen na het stoppen met de pil.Ik ben nu dus ongi tis nog maar mijn derde dag maar ben benieuwd hoe alles gaat lopen straks!

Hoi!

Ik ben meteen met foliumzuur begonnen vanaf het moment dat we er voor wilden gaan. Voor ons is het de tweede en ben na mijn eerste niet aan de pil geweest. Toen we voor de eerste gingen, ben ik meteen na het stoppen met de pil met foliumzuur begonnen. Kan verder ook geen kwaad, dus ik zou gewoon alvast starten.

Succes met klussen!

Liefs,

Ginger

Hallo lovelykyra22,

Ik ben begonnen met het slikken van foliumzuur een maandje voordat we voor het "eggie" gingen.
Het is belangrijk om hier op tijd mee te beginnen (dus liefst zelfs nog voordat je zwanger bent). Dus mijn advies: beginnen maar!

Liefs,

Twinkel3

Hoi,

Ik ben ook een maand voordat ik stopte met de pil. Begonnen met foliumzuur te slikken.
Dat heeft ook mijn huisarts geadviseerd. Want ik ben naar de huisarts geweest, omdat ik een maand geleden  ben gestopt  met de pil. Ik hield na mijn menstr een dagelijkse zware hoofdpijn . Groetjes

oke! dan begin ik gezellig met foliumzuur te slikken..   foliumzuur is toch foliumzuur?of zijn er nog belangrijke dingen waar op je dan moet letten?

bedank ´t voor de reacties!

Foliumzuur is idd gewoon foliumzuur.

Het maakt dan niet zoveel uit welk merk je gebruikt.

Zelf ben ik erg tevreden over de tabletten van VSM Puur mama.
Hierin zit ook voldoende foliumzuur, maar ook andere voedingssuplementen die belangrijk voor je zijn tijdens de zwangerschap en de periode van borstvoeding.
(Hoef ik ook niet iedere dag te denken - wel genoeg fruit? groente? calcium? e.d.)

Deze tabletten slik je dus door tot nog na je bevalling.

hoi hoi,

ik ben meteen begonnen met foliumzuur toen ik stopte met de pil. We wachten nog even een spontane ongi af en gaan er dan voor. Ik neem de mama vitamines van vsm, waar ook genoeg foliumzuur in zit.

x

Hoi,

foliumzuur beginnen te slikken hoort idd 4 weken voor je van de anticonceptie afgaat.
Je kan natuurlijk de eerste maand gelijk zwanger zijn en dan heb je nog maar 2 weken foliumzuur geslikt.
Het is dus verstandig om er vroegtijdig mee te beginnen, het vermindert de kans op een kindje met Spina Bifida (open ruggetje) tot wel 75%
het sluit het dus niet uit, maar dan heb je er in iedergeval wel alles aangedaan.

Je kan gewoon foliumzuur tabletjes slikken, maar je kan ook multivitamine voor zwangere vrouwen slikken.
Toch een tip:   je kan beter eerst alleen foliumzuur slikken, en de multivitamine waar foliumzuur in zit als je posi getest hebt.
Omdat je dan toch moe kan worden door de hormonen etc, is het wel lekker als je de andere vitamines dan extra binnenkrijgt.

Ik wil niet betweterig overkomen of wat dan ook, maar de meeste mensen hier weten wel dat wij in november 2006 een dochtertje zijn verloren door de gevolgen van Spina Bifida, we staan nu onder begeleiding van de Gyn. en die heeft alles uitgelegd.

Liefs Randy

Terug
Bovenaan