Foliumzuur

Mensen ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben ben 9 weken en net begonnen met folium zuur kan dat kwaad op de gemiste weken

Tsja hoe eerder hoe beter, maar pak die 3 weken van het 1e trimester maar alsnog mee. Als ik het goed heb, verkleint foliumzuur slikken de kans op dingen als een open ruggetje en een hazenlip, maar dat betekent niet dat jouw kindje ook maar iets zal mankeren hoor. Het verkleint gewoon de kans.

Ik at gewoon lekker sushi en kwam erachter dat ik 4 weken zwanger was. Nu inmiddels 5 en heb gister ook een broodje ossenworst gegeten. Waar overal te voorstaat kan kwaad. Ben net ook begonnen met foliumzuur als je het niet weet, weet je het niet.

Beetje raar om te zeggen. Ik was 5 weken zwanger en slikte pas met 14 weken foliumzuur. Ik was erg kieskeurig en wilde goede hebben. Mijn kind is er niet slechter op geworden. 1 januari is ze al weer 8 maanden. Dus met de reactie die jij geeft maak je vind ik mensen onnodig bang

[quote quote=10386406]Je kunt het niet meer terugdraaien. Je bent laat begonnen. Of het kwaad kan is niet te zeggen. Waarschijnlijk niet[/quote]Beetje raar om te zeggen. Ik was 5 weken zwanger en slikte pas met 14 weken foliumzuur. Ik was erg kieskeurig en wilde goede hebben. Mijn kind is er niet slechter op geworden. 1 januari is ze al weer 8 maanden. Dus met de reactie die jij geeft maak je vind ik mensen onnodig bang

Gebruiker10178158
Het is geen bangmakerij, het wordt geadviseerd om zo snel mogelijk mee te beginnen. Hoe jij nu erover praat is alsof het de normaalste zaak van de wereld is om lekker laconiek erover te doen en tsja, zie maar wanneer je ermee begint. Dat is ook niet geheel de bedoeling. 9 weken is wat aan de late kant (als je het niet wist) maar 14 weken al helemaal, zeker als je het maar tot +/- 10 wk moet slikken. Sommige slikken het de hele zwangerschap, andere stoppen na 1e trimester.
En wat er eerder werd benoemd, het verkleind de kans alleen op bepaalde dingen. 
Vergeet daarbij niet dat er ook in ons voedsel foliumzuur zit, niet veel maar we leven er ook niet zonder. 

Terug
Bovenaan