Foliumzuur

hallo
ik ben zwanger maar nu moet ik foliumzuur slikken maar hoeveel daags moet je zo'n tablet in nemen als ik vragen mag.
wie weten dit
groetjes anoniem
 
hai meisie.....

gefeliciteerd!!!!!
het beste is om gelijk vandaag effe een potje te halen dit is erg goed voor de ontwikkeling van de baby. je kan gravitamon in nemen dan heb alle vitamines en foliumzuur die je nodig hebt je kan ook gewoon een potje eigenmerk nemen van bv het kruidvat daar zit in 1 tablet genoeg voor een dag je moet ongeveer 4 mg per dag innemen en met zo`n tablet heb je genoeg en hoef je er verder niet aan te denken....

succes en geniet ervan!!!!

groetjes chantal
 
Meestal is het toch beter om 4 weken voor de bevruchting met foliumzuur te beginnen?? Ik ben het gaan doen toen ik met de pil ging stoppen, sindsdien nam ik dagelijks 1 tablet.
 
ik ben ook al heel vroeg met folumzuur begonnen. zo'n 2 mnd voordat ik zwanger werd. ik slik multi zwanger totaal van kruidvat merk... gewoon 1 pilletje per dag. maar als je slim bent lees je gewoon ff op het potje, bij elke pillen is dat namelijk anders.
 
Het is verstandig om - als je zwanger wilt worden - meteen te beginnen met foliumzuur; je kan het namelijk zonder bezwaar jaren slikken. Inderdaad zodat je vanaf 4 weken voor de zwangerschap al voldoende foliumzuur binnen hebt.
En je moet er mee door gaan tot de 10e week van de zwangerschap (langer is geen probleem, maar is ook niet nodig voor je kindje).
Het advies is om 4-5 mg per dag te slikken en de meeste merken foliumzuur / vitaminen voor zwangeren bevat per pil die hoeveelheid (dus 1 pil per dag is voldoende).
 
IK ben ook toen ik stopte met de pil meteen met foliumzuur begonnen. Je kan het beste Gravitamon kopen daar zit alles in wat je nodig hebt. Is speciaal voor als je zwanger bent.
 
Terug
Bovenaan