foliumzuur

Hoi allemaal,er zal gerust al veel over gevraagd zijn, wat ik gemist heb.
Vanaf week vier ben ik foliumtabletten gaan slikken en voor de zwangerschap heb ik dit niet gedaan(erg stom).Weten jullie welke week ik hier mee moet stoppen,nu ik er later mee ben begonnen.Liefs Karin
 
Hallo Karin,
eigenlijk had je er mee moeten beginnen 4 weken voor de conceptie en dan als je zwanger bent nog 8 weken door gaan. Ik ben zelf begonnen toen ik met de pil ben gestopt, en slik het gewoon door, kan geen kwaad hoor, beetje exstra vitamine tijdens je zwangerschap kan helemaal geen kwaad. En te veel gaat er toch weer uit. Succes, groetjes
 
Ha naamgenoot,

Je kan ze het beste tot een week of 10 innemen, dan weet je zeker (ook qua termijn van je zwangerschap, je krijgt 2 weken zeg maar kado) dat je ze lang genoeg neemt en kwaad kan het niet, dus dat zal ik zeker doen!!

groetjes Karin
 
Ik heb ook altijd gehoord dat je het het beste kunt slikken tot 10 weken, dan is het centrale zenuwstelsel aangelegd. Zelf heb ik heel lang Gravitamon geslikt, hier zitten ook allerlei vitaminen e.d. in. En dus ook nog foliumzuur, dit kun je gewoon blijven slikken.
Je moet dan alleen niet daarnaast nog losse tabletten foliumzuur slikken.

Sylvie
 
Op mijn potje staat: slikken tot in de 8E week van de zwangeschap. Maar als je iets langer slikt kan het niet kwaad. Wel moet je 0,5 milligram slikken. Groetjes.
 
Toen ik zes weken zwanger was ben ik begonnen met foliumzuur. Mij husarts zegt dat ik het tot week 18 gewoon kan slikken en daarna is ook geen probleem maar heeft het geen invloed meer voor de ontwikkeling van je kindje.groetjes!!
 
Extra vitaminen zoals bv gravitamon is wel goed, maar teveel vitamine A kan ZEER schadelijk zijn!! Het beste is vitaminenpreparaten te slikken die zijn bedoelt voor zwangeren. Daar is het vitamine A gehalte in aangepast!
 
Terug
Bovenaan