foliumzuur

Al iemand ervaring met het innemen van foliumzuur?
Ik lees dat overal. Het zou de kans op een miskraam verminderen.
Wie neemt dit en wat zijn de gevolgen?
Hartelijk dank!
anoniempje
 
hallo anoniempje.ik zelf slik gravitamon,dit zijn viataminetabletten met foliumzuur.alleen zonder viatamine A,omdat je daar niet teveel van mag als je zwanger bent.ik ben zelf nu bijna 39 wkn,en slik het nog steeds.ook tijdens de (borst)voeding kan je het blijven slikken.floiumzuur voorkomt afwijkingen als bijv.een open ruggetje.succes!
 
Foliumzuur heeft niks te maken met een miskraam of niet laat staan dat het de kans hierop kan verminderen.

Foliumzuur gebruik je de eerste 10 weken om de kans op een open ruggetje of verhemelte (hazelip) te verminderen.

Als je stopt met de pil is het verstandig met foliumzuur te beginnen. Je weet immers meestal niet wanneer je bevrucht bent.
 
Ik sluit me helemaal aan bij Edith.

Het verkomt geen miskramen mar help de ontwikkeling van de zenuwen ed van het babytje en verkleint de kans op open ruggetje en hazelip.

Succes
 
In multi vitaminen voor zwangeren zit ook foliumzuur verwerkt, naast het voorkomen van open ruggetje en hazelip heeft het nog meer voordelen (die ik even niet uit mijn hoofd weet). Maar je kan het de gehele zwangerschap doornemen want je kunt er geen overdosering van nemen omdat je lichaam het teveel gewoon afvoert.

groetjes, Jane 35+5
 
Ik slik mijn hele zwangerschap al multivitamine voor zwangere vrouwen van het eigen merk van de Etos. Heb aan mijn VK gevraagt of dit net zo goed was als het merk Gravitamon en zij zei dat het net zo afdoende was. het scheelt je een heleboel in je knip ongeveer zo`n E 10,- Gravitamon kost nl E15,00 en Etos eigen merk E5.00
Het is misschien een tip.
Succes
 
Ik ben zodra ik met de pil was gestopt begonnen met het slikken van Femnatal van Davitamon. Dit heb ik geslikt tot en met de 12e week van de zwangerschap. Dan is namelijk het zenuwstelsel gevormd en heb je in principe geen extra foliumzuur meer nodig.

Hierna ben ik geen andere multivitamines gaan slikken. Volgens mijn verloskundige is dit grote onzin. Kost alleen maar geld. Als je gewoon goed en gezond eet krijg je genoeg vitamines en mineralen binnen. Bovendien worden deze uit voeding veel beter opgenomen als die uit een pilletje!
Als je nu weet dat je niet zo gezond eet of nog steeds heel erg misselijk bent ofzo dan is het natuurlijk wel aan te raden om extra vitamines te slikken.

Verder maakt het merk denk ik inderdaad niet zoveel uit! Let er alleen op dat het wel speciaal een preparaat is voor zwangere vrouwen, aangezien daar geen vitamine A in zit en in de overige preparaten wel. ((teveel)Vitamine A is slecht voor je kindje en daarom mag je bijvoorbeeld ook niet zoveel leverprodukten eten).

Succes,
 
Terug
Bovenaan