foliumzuur

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap en ben begonnen met het
slikken van vitaminecapsules speciaal voor tijdens de zwangerschap, nu zit daar ook foliumzuur in, mijn vraag is moet ik nu ook foliumzuur apart gaan slikken, of zijn die capsules voldoende?

Graag hoor ik het van jullie...

Grtjes
Sara

Beste   Sara, van harte gefeliciteerd. Zover ik weet zit in alle vitaminepillen voor zwangere vrouwen genoeg foliumzuur. Je hoeft er dus niets extra's bij te slikken.

Geniet van je zwangerschap.

Mar (18 w en 6 d)

Hoi ,

Ik slikte toen ik net gestopt was met de pil ook van die
vitaminentabletten met foliumzuur in.
Ik ben toen overgestapt na alleen foliumzuur tabletten,daar
zit precies de benodigde hoeveelheid foliumzuur in,en volgens
mij in die vitaminenpillen is de dosis foliumzuur lager.
Volgens mij moet deze 0.4 zijn!
Vraag t anders ff na aan je huisarts!
Fijne zwangerschap toegewenst he!

Groetjes Maaike 20wk 1dg

Dat ligt er maar net aan welke je hebt! Ik slik Gravitamon en daar weet ik van dat er meer dan de  aanbevolen dagelijkse  hoeveelheid foliumzuur in zit, maar ook alvast de extra vitamine D die je straks hard nodig hebt. Het is wel belangrijk om een multivitaminepreparaat voor zwangeren te gebruiken, omdat daar geen vitamine A in zal zitten (kan in te hoge dosering schadelijk zijn voor je kindje) maar wel beta-caroteen (daar maakt je lichaam zelf vitamine A van).

Groetjes Saskia

Hoi,

4 weken voor de bevruchting tot 8 weken er na is het verstandig om foliumzuur te slikken. En dan gaat het om tabletjes van een halve milligram.
Na die 8 weken is het niet meer nodig omdat dan de basis al is gelegd
ivm open ruggetje enzo.
Het is verstandig om de rest van de zwangerschap Gravitamon of een ander merk vitaminepillen te slikken, omdat de speciaal zijn voor zwangeren.
Hier zit idd ook minder vit.A in, want daar mag je niet teveel van binnen krijgen tijdens de zwangerschap.

xx Syrah

hoi ik ben 8 weken zwanger nu en ik slik ook nog gewoon foliumzuur.dus maak niet uit hoor hoe lang je het slikt.groetjes mariska

http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner

hi, je kunt gewoon doorgaan met slikken hoor. wat te veel is pies je gewoon weer uit.  en een multivitamine is misschien nog het beste. dan krijg je in verhouding de juiste dosering binnen. Foliumzuur kan een rol spelen in het voorkómen van pre-eclampsie las ik op een engelse site.
gjes Miep36

Terug
Bovenaan