Ik slik ook compleet mama van davitamon..
Op internet staat;
Het lichaam zet niet meer bèta-caroteen om in vitamine A dan het nodig heeft. De inname van bèta-caroteen leidt daarom niet tot een te hoog vitamine A-niveau en kan dus worden beschouwd als een veilige vorm van vitamine A.
en ik vond ook dit:
Vitamine A en Beta-caroteen
Tijdens je zwangerschap heb je extra vitamine A nodig. Vitamine A is onder andere goed voor de ontwikkeling van de ogen, botten, tanden en de huid van je kind. Maar pas op: te veel vitamine A kan schadelijk zijn voor je kind. Vitamine A zit vooral in leverproducten: leverworst, leverpastei, paté, Hausmacher en Berliner. Eet daarom nooit meer dan één boterham per dag met zulk beleg. Om toch genoeg vitamine A binnen te krijgen, kun je het beste een multivitaminepreparaat nemen met daarin Beta-caroteen in plaats van vitamine A. Beta-caroteen wordt door je lichaam namelijk omgezet in vitamine A als je lichaam daar behoefte aan heeft. Zo weet je dus dat je nooit teveel vitamine A binnenkrijgt.
Volgens mij kan de hoeveelheid in deze vitaminepreparaat geen kwaad.. anders hadden ze dit niet speciaal voor vrouwen gemaakt toch?
Xxx