foliumzuur

Welk merk gebruiken jullie? Ben vdg bij de vk geweest en ze heeft me gdadviseerd om meteen te stoppen met fem natal van davitamon want er zou vit a in zitten. Heb net op de bijsluiger gelezen en er zit geen vit a in. Ik heb die namelijk gdpakt omdat ik niet alleen foliumzuur belangerijk vindt maar ook vit d en c, engravitamon kan ik niet slikken , die kan ik niet verdragen dan moet ik meteen spugen.
Any ideas.?

Hey, ik slik mama compleet, was voorheen fem natal. Er staat duidelijk op dat er GEEN vit A in zit. Dus ja... volgens mij is je vk niet goed op de hoogte. Als het er niet in zit zit het er niet in toch?
Raar hoor! Dit heb ik nog nooit gehoord. Wat zeggen ze op het algemene zwanger zijn forum?

Hoihoi!
Mijn zwangerschap stond helemaal niet gepland dus slikte geen foliumzuur..
Gister de verloskundige gebeld en zei dat ik de zwangerschapsvitaminen van Davitamon of Centrum moest innemen. Daar zou alles inzitten wat jij en de baby nodig hebben. Dus geen extra foliumzuur slikken dus!
Heb nu dus Davitamon Compleet Mama.

Volgens mij heb ik hier en daar gelezen dat je niet teveel vitamone A mag.... Dus neem aan dat je met voeding dan genoeg vitamine A binnen krijgt...??

heb net wel iets gevonden in de Davitamon bijsluiter :
er zit viatmine A in de vorm van Betacaroteen...
ik weet het nu even niet meer wat ik nu wel en niet moet nemen....Pfff!!!!!!, zo moeilijk al die beslissingen ( doe je het goed , doe je het niet goed)....

Ik slik ook compleet mama van davitamon..
Op internet staat;

Het lichaam zet niet meer bèta-caroteen om in vitamine A dan het nodig heeft. De inname van bèta-caroteen leidt daarom niet tot een te hoog vitamine A-niveau en kan dus worden beschouwd als een veilige vorm van vitamine A.

en ik vond ook dit:

Vitamine A en Beta-caroteen

Tijdens je zwangerschap heb je extra vitamine A nodig. Vitamine A is onder andere goed voor de ontwikkeling van de ogen, botten, tanden en de huid van je kind. Maar pas op: te veel vitamine A kan schadelijk zijn voor je kind. Vitamine A zit vooral in leverproducten: leverworst, leverpastei, paté, Hausmacher en Berliner. Eet daarom nooit meer dan één boterham per dag met zulk beleg. Om toch genoeg vitamine A binnen te krijgen, kun je het beste een multivitaminepreparaat nemen met daarin Beta-caroteen in plaats van vitamine A. Beta-caroteen wordt door je lichaam namelijk omgezet in vitamine A als je lichaam daar behoefte aan heeft. Zo weet je dus dat je nooit teveel vitamine A binnenkrijgt.

Volgens mij kan de hoeveelheid in deze vitaminepreparaat geen kwaad.. anders hadden ze dit niet speciaal voor vrouwen gemaakt toch?
Xxx

Terug
Bovenaan