Foliumzuur

A

Anoniem

Guest
Hai dames,

Vraagje ik slik nu al een maand of wat foliumzuur. Nu ben ik gister vergeten een pilletje vergeten. Is dit een ramp mocht ik de volgende cyclus zwanger raken? Ben een beetje in paniek. Of overdrijf ik nu?

Meid, maak je niet duk! Ik slik al bijna 2 jaar foliumzuur en vergeet er ook wel eens 1. No worries hoor, je kan gewoon verder!

Liefs Lynn.

Hoi Lynn,

Dank vj reactie. Ik weet niet precies wat de richtlijnen zijn behalve wat er op de bijsluiter staat. Maar ik slik um altijd savonds en niet smorgens weet niet of dat uitmaakt? Maar er staat ook duidelijk elke dag 1 pil. Maar nu ben ik er dus 1 vergeten... 1 cyclus overslaan dus ( zwanger worden bedoel ik dan?)

Het geeft echt niet hoor! Je hoeft geen cyclus over te slaan en je hoeft ook niet die ene pil extra in te nemen! Gewoon morgen weer verder gaan. Ik neem m'n tablet ook altijd bij de avond maaltijd.

Maak je niet zo druk joh dat ene pilletje maakt echt hier uit hoor. En zou daar zeker geen ronde voor over slaan! Paniek om niks. Ik denk dat er zelfs meiden zijn die het helemaal niet gebruiken.

Gelukkig, ik begon mij al zorgen te maken....

Dank je wel Lynn en welterusten.

het is al goed dat je ze in ieder geval gebruikt!
eentje vergeten geeft niks.
het zit ook in groenten, dus die ook voldoende eten.
maar voor de ontwikkeling van je kindje heb je extra pilletjes nodig!

Je bouwt, net als met medicijnen en andere vitaminen een 'spiegel' op, dat je er dan eentje vergeet maakt niets uit. In het begin van mijn zwangerschap heb ik ze ook wel weer eens uitgespugd door de misselijkheid, is allemaal niet erg.

Terug
Bovenaan