foliumzuurvraagje

hey allemaal,

ik heb een vraagje....op het potje van foliumzuur staat dat je het moet innemen bij het ontbijt.
maar ik krijg 's ochtends nooit een hap door mijn keel dus ik ontbijt eigenlijk nooit.
maar foliumzuur slik ik wel 's ochtends vroeg.
mag dit wel of kan ik het beter bij de lunch innemen??

groetjes bri

Hoi,

Ik neem het eigenlijk altijd bij het avondeten, deed ik bij mijn 1e zwangerschap ook, weet je ook waarom bij het ontbijt? Volgens mij staat er bij mijn foliumzuur niet zoiets op, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien!

Liefs mij

ik heb ze van etosmerk en het staat op het potje en verder niet bij waarom eigenlijk.
ik snap ook niet waarom het perse bij het ontbijt moet want als ik het smiddags doe heb ik het toch ook binnen?

groetjes bri

Ik heb het bij de apotheker gehaald en op mijn verpakking staat ook niks van s'ochtends.

Ik neem m s'avonds in ipv de pil, zo'n vast ritme, vergeet ik m ook niet  

Volgens mij heeft het iets te maken met dat als je het inneemt tijdens het eten, dat het dan sneller opgenomen wordt ofzo.
Maar ik heb ook op meerdere potjes gekeken en zag het er niet bijstaan.
Ik gebruik ook die van de Etos, doe het 's ochtends en ik eet ook vrijwel niet. Pas na een uurtje of 2, als het niet langer is.

Tja, of het foliumzuur dan niet helpt...... dat weet ik natuurlijk nog niet.

Maisie

Hoi,

Ik heb een verhoogde dosis nodig, en kan ze dus alleen op artsvoorschrift krijgen. Mij is verteld dat het niet uitmaakt op welk tijdstip ik hem slik, als ik hem maar dagelijks slik!
Dus als ik hem eens 's-morgens vergeet neem ik hem op een ander tijdstip in.
Niet zo over in zitten! Je neemt hem dagelijks, en dat is het belangrijkste.

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan