follikelmeting

Hallo dames,
Wie heeft er wel eens een follikelmeting gehad op de 12e dag van je cyclus na het gebruik van clomid? Wat gebeurde er als het eitje niet groot genoeg was? Moest je spuiten, pillen of iets anders? Dit zit er voor mij aan tekomen, vandaar dat ik nog niet weet wat ik moet verwachten.
Alvaast bedankt!
A3

Heb het in april/mei een paar keer zelfs gehad. Moest ca. 2x per week komen meten. Soms was het nog te klein en moest ik ca. 2 dagen later weer terugkomen. En het is 2 mnd. achter elkaar geweest dat na die 2e keer er niets meer te zien was.

Vervolgens een baarmoederonderzoek gekregen (dan wordt er vloeistof in je buik gespoten) en een foto gemaakt en toen te horen gekregen dat er nog niets aan de hand bleek te zijn. Dus eigenlijk geen reden waarom het al 2jr. niet lukt.

Volgende stap evt. vervolgen met Clomid, maar bij mij wilde de arts overgaan op Puregon (dat is een hormoon die je zelf iedere dag in je buik moet toedienen), ik had wat bedenktijd gevraagd.....even 2 mnd. niet teveel aan gedacht...en nu...eindelijk zonder meerdere medicijnen ben ik bijna 9 wk. zwanger!!

A3 heel veel succes en weest zeker niet bang voor die follikelmeting!! Het is eigenlijk gewoon een echo!!

Veel succes,
Angie

Hoi Angie,
Dank je wel! Inmiddels is mijn ongi vandaag gekomen. Ik moet dus op 13 okt. Moest je bij die eerste 2 keren ook iets toedienen om het eitje te laten groeien? Of kreeg je bij de gyn een spuit/pil? Of gebeurde er toen niets. En hoe moest je die Puregon toedienen? Met een injectie of anders?
Ik heb dus nog veel vragen. Hopelijk heb je nog wat antwoorden?
groetjes,
A3

Jammer dat je weer ongesteld bent geworden, maar ja...niet teveel aan denken!! Ik slikte al ruim 3/4 jr. Clomid toen ik die folikelmeting kreeg.

De 1e keer meting was er weinig te zien, dus 2 dg. later weer terug naar het ziekenhuis, zag de gyn een beginnend eitje....vervolgens 2 dagen later weer terugkomen en toen was het ineens weer weg.....te laat dus....had ik de eisprong net gehad!!

Een maand later weer terug voor een meting en ook toen tot 2x in 1 week teruggeweest. Vervolgens had ik weer net een eisprong gehad dus snel klussen!! Werd er een beetje gek van, want ze zeggen dat je er niet teveel bij stil moet staan, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor!!

Gewoon doorgegaan met de Clomid en daarna wilde de arts de Puregon aan mij geven. Ik had bedenktijd gevraagd en heb het dus nooit gebruikt. Het was wel d.m.v. een infectie die je jezelf dan iedere dag moest toedienen. Dit zag er op de infovideo niet eng uit hoor, maar je moet het toch iedere dag toedienen....en daar zag ik dus echt tegen op.

Gelukkig heb ik om die bedenktijd gevraagd, en dat is nu niet voor niets geweest!! Eindelijk zwanger...en waarschijnlijk zonder die medicijnen. Misschien zaten er nog wat medicijnen in mijn lichaam ,dat zal ik nooit weten.

Hee A3 heel veel succes verder en ik ga nu weer even op het mei 2005 forum kijken!!

Tot mails,
Angie

Hoi,ik heb al een aantal keer een follikelmeting gehad omdat ik een erg onregelmatige cyclus heb maar het stelt eigenlijk niks voor als je al een keer een echo hebt gehad. Ik kreeg van mijn arts ook een echo mee naar huis zodat ik het aan mijn man kon laten zien. Ik zit nu in mijn 4e clomid periode en zit af te wachten wat het deze maand raak is of niet.

Groetjes Naatje

Terug
Bovenaan