Fontenelle.

Hey.

Weet iemand misschien, wanner de fontenelle dicht gaan, of kleiner worden?
Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden, en haar opening van de fontennele is bijna gesloten.
Hele kleine opening nog maar.
Het c.b. heeft gezegd dat er nog niks aan de hand is, maar ben er 09-01 voor het laatst geweest.
In het ergste geval, en komt zelde voor zeggen ze, dan moeten ze er aan geopereerd worden.
Omdat de hersenen dan niet voldoende ruimte hebben om te groeien.
Ik heb woensdag pas een afspraak bij de huisarts.

Kan iemand mij helpen, maak mij zo verschrikkelijk veel zorgen.
Heeft iemand hier ook last van?

Groetjes Sabina. Mama van Joëlla.
 
Hoi Sabina,

Mijn kraamvrouw vertelde dat de fontenelle pas helemaal dicht is, zodra de kleintjes kunnen lopen. Heeft de natuur zo geregeld, immers wanneer ze gaan lopen, gaan ze ook vallen, en dan moet het schedeltje helemaal dicht zijn! Volgens mij hoef je je dus helemaal geen zorgen te maken, want je dochtertje is nog maar 5 maandjes oud!

Groetjes,

Fajah
mama van Sterre 8 weekjes
 
hallo

maak je geen zorgen mijn zoontje was al een jaar geweest toen het pas dicht zat
het wil wel eens voorkomen dat het wat langer duurt hij is nu inmiddels bijna 4 jaar (16 april) en hij si kerngezond loopt niet achter of iets dergelijks en is er niet aan geholpen komt allemaal in orde ik vind 5 maand nog heel vroeg om er al over te beginnen ze zijn tenslotte nog baby na het 1ste jaar dan moet je je zorgen gaan maken en ook niet altyd kijk naar mijn zoontje!!
dus geen paniek!!

groeten mama van devran!
 
Volgens mij wordt er bedoeld dat de fontanel te vroeg dichtgaat. Dit is niet goed, omdat de hersenen dan geen ruimte hebben om te groeien. Ik weet niet welke leeftijden er voor staan.
 
Hallo,

Ik heb even voor je op internet gekeken en zie hier.....

Fontanellen:

Naam voor de vliezige delen van het schedeldak bij baby'tjes en zeer jonge kinderen. Er zijn vier grote en twee kleine fontanellen.Tijdens de geboorte zijn de fontanellen zacht en kunnen ze over elkaar schuiven om de passage door de geboortegang te vergemakkelijken. Na de geboorte sluiten de fontanellen zich door de geleidelijke verharding van het bindweefsel. De kleine fontanellen sluiten zich in het eerste levensjaar. De grote fontanellen zijn na 18 à 24 maanden gesloten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders veel  gewenst en probeer je niet te druk te maken meid!!

Doeidoei dikke zoen Snuffel.
 
Ja ik bedoelde dat de voorste fontanel volgens het c.b. bijna gesloten is.
Ze deden er verder niks mee, maar als ik aan die fontanel voel is het nog geen eens meer één cm groot, en dat al met 5 maanden lijkt me niet zo goed.

Hebben meer kindjes dit, of ouders mee gemaakt??

Groetjes Sabina.
 
Hallo,


Ik heb hetzelfde met mijn zoontje gehad. Als je even op discussie pagina twee kijkt kun je mijn verhaal ook lezen.

Ik ben ook via het cb naar de huisarts gestuurd en daarna naar de kinderarts geweest, zij zei tegen mij dat als het hoofdje maar in omvang blijft groeien dat het niet erg is dat het te vroeg dicht gaat. Mijn zoontje is net zeven maanden geweest en ze zijn er achter gekomen toen hij zes maanden was dat zijn schedel al dicht zat. Ik moet nu 7 febr weer even terug komen voor een nacontrole.

Bij de een is het vroeger dicht  dan bij de andere, het ene kind is ook groter als de andere.


Lees mijn verhaal maar eventjes en de reacties erop, mischien heb je daar wat aan.

En succes, laat je het nog wel even horen hoe als het afgelopen is???

Gr. Annelies


ps, kijk aub niet zoveel op het internet voordat je het zeker weet wat er gaat gebeuren, heb ik wel gedaan en ik heb er slapeloze nachten van gehad terwijl het achteraf helemaal niet nodig was.
 
Terug
Bovenaan