Fop speen

hallo
mijn dochtrje is twee weken oud en ik geef haar borstvoeding. maar soms heeft ze behoed om alleen te zuigen en ik doe alles om fop speen te gebruiken maar ze weigert nog steeds. WAT MOET IK DOEN
GROETJES
 
Hallo Jet,

Ik heb wellicht een antwoord wat je niet wilt horen. Maar wanneer je borstvoeding geeft is het het beste om met het geven van een speen te wachten tot de borstvoeding goed loopt. Dus als vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgesteld en als je dochter goed aan de borst drinkt. En dit is meestal rond 4 á 6 weken. Anders kán er namelijk zuigverwarring optreden en dat kan helaas je borstvoeding om zeep helpen.

Misschien is het een optie om haar de leegste borst aan te bieden?

Groetjes, Miranda
 
Hoi Miranda

Ik geef ook borstvoeding. Na 4 weken ben ik een speen gaan geven omdat ze veel zuigbehoefte had en mijn pink op was. ( mijn tepels ook want ze kon de hele dag wel zuigen). De eerste speen die ik probeerde lukte ook niet maar later heb ik een kersspeen geprobeert en dat lukte wel. Deze lijkt ook denk ik het meest op je tepel

Groetjes Simone
 
Hoi Jet

Ja, en je hebt ook gewoon kinderen die niet met spenen overweg kunnen! Onze tweede zoon wilde ook wel graag zuigen maar was altijd meer aan het knauwen op die speen. En dan floepte hij er zo weer uit. Nu (4 mnd)is hij dus helemaal wild van doekjes. Of hij stopt zijn eigen shirt in zijn mond. We konden hem dus niet troosten met een speen. Dus dan maar aan de borst want dat is de lekkerste speen!

Maartje
 
Vervelend maar waar dat je het beste een aantal weken kunt wachten met het geven van een speentje. Mijn dochtertje heeft ook weken op onze pinken gezogen voordat we werden verlost door de speen. Ik heb uiteindelijk een avent speentje gekocht omdat die tepelvormig zouden zijn en ze niet in de war zou raken.
succes
groetjes patricia
 
Terug
Bovenaan