FOPfles-vraagje en drink-vraagje!

Hallo moeders!

Twee vraagjes aan jullie!

Ik heb eens gelezen over een fopfles, grote hoeveelheid water met 1 schepje voeding. Dit kan je gebruiken om van een fles 'af te komen'. Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik wil overstappen van 5 naar 4 flessen. Hij komt namelijk rond een uur of 4 voor een fles ('snachts). Zijn laatste fles is rond een uur of 19 uur. Die fles van 4 uur willen we vanaf. Is het een optie om dan zo'n fopfles te geven? Hebben jullie hier ervaring mee? Was je kindje snel overgestapt van 5 naar 4 flessen?

En... mijn zoontje is volgens mij erg dorstig, zowel 's nachts als overdag. Kan je een kindje van 5 maanden al iets van ranja geven?!?! Lijkt me niet goed, ivm de suikers.... Gewoon water dan maar? Warm of Koud?

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes,
Simone

Hoi hoi,

Waarom probeer je de fles van 19 uur niet wat later te geven want tussen de fles van 19 uur en 4 uur zit al 9 uur dus eigenlijk zou hij wel door moeten kunnen slapen. Dus bijvoorbeeld rond half 9 / 9 uur......

En misschien kun je je zoontje tussendoor diksap, roosvicee of thee geven, deze flessen staan ook bij de babyvoeding in de supermarkt....

Een fopfles heb ik nog nooit van gehoord, maar als het werkt waarom niet...

Nou sucses ermee he.... Groetjes, Patricia

/>

Terug
Bovenaan