FOPfles-vraagje en drink-vraagje!

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders!

Twee vraagjes aan jullie!

Ik heb eens gelezen over een fopfles, grote hoeveelheid water met 1 schepje voeding. Dit kan je gebruiken om van een fles 'af te komen'. Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik wil overstappen van 5 naar 4 flessen. Hij komt namelijk rond een uur of 4 voor een fles ('snachts). Zijn laatste fles is rond een uur of 19 uur. Die fles van 4 uur willen we vanaf. Is het een optie om dan zo'n fopfles te geven? Hebben jullie hier ervaring mee? Was je kindje snel overgestapt van 5 naar 4 flessen?

En... mijn zoontje is volgens mij erg dorstig, zowel 's nachts als overdag. Kan je een kindje van 5 maanden al iets van ranja geven?!?! Lijkt me niet goed, ivm de suikers.... Gewoon water dan maar? Warm of Koud?

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes,
Simone

Hoi,

Met zon fopfles heb ik geen ervaring.

Maar als extra kun je idd water geven. Of je baby warm of koud wil, moet je uitproberen.
Je kunt ook thee geven. Bij de tuinen heb je speciale kinderthee. Misschien is dat een ideetje voor je?

Groetjes van andere Simone

Hoi Simone,

Nog nooit gehoord van een fopfles.

Kun je de 5e fles niet verdelen of de 4 flessen van overdag/'s avonds?
Misschien heeft hij dan 's nachts een voller gevoel? Of je maakt van de laatste fles pap met Nutrix?

Succes met alle tips.

Groetjes Linda
(mv Isabelle 26-5-07)

Hoi,

Hoe dat zit met die fopfles, weet ik niet meer zo goed. Volgens mij bouw je het geleidelijk af. Steeds een schepje minder voeding. Op het CB weten ze vast meer.

Qua drinken kun je je kindje ook roosvice of diksap geven. Niet te zoet maken, maar gewoon een klein beetje.

Succes,
Karin

hoi hoi
ik geef mijn dochtertje 's nachts ook een fopfles als ze komt (ik wist niet dat het zo hete lollig). eerst heb ik haar gewoon minder in de fles gedaan. i.p.v.180 water naar 150 water en uiteindelijk had ik nog maar 100 water in de fles. nu doe ik 's nacht 100 water en 2 scheppen voeding. 1 schep minder dus. bij mij is ze van 5 naar 4 flessen gegaan omdat ik meer in de fles deed. ze kreeg telkens nog maar 150 in de fles. ik deed toen 180 in de fles en ze ging zo naar de 4 (ze kreeg waarschijnlijk gewoon te weinig). soms dus nog een 5de kleine fles 's nachts. ze is nu trouwens een half jaar en met 5 maanden zijn we naar de 4 flessen gegaan. je moet gewoon ff uit testen met die fopfles. ik heb het ook wel eens met nog minder voeding gedaan maar daar trapte ze niet in.

je mag tussen door best water, diksap of thee geven. ik geef vooral thee. dat vind ze wel lekker. van diksap of roosvicee haalt ze haar neus op echt niet dat ze dat drinkt.

groetjes sibje

Ik wilde ook toen van 5 naar 4 flessen, maar goed ik deed alles en niets hielp.
Rik heeft uiteindelijk zelf aangegeven wanneer hij eraan toe was!

Hij is nu 7 maanden en wil zelfs nog een 4e fles af en toe.

Ik laat het gewoon aan Rik over! Hij geeft vanzelf aan wanneer ie minder wil drinken!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

P.s. bedoel het niet lullig natuurlijk, zal vast lukken met een foples!!

Terug
Bovenaan