fopje

onze dochter heeft een grote zuig behoefte als ze de fles krijgt dan zuigt ze soms meer dan ze drinkt.
nu had ik aan de vk gevraagd of dat ze een speentje mag maar ze zei liever niet de eerste 4 weken raden ze het af.
maar ze huilt niet of zo hoor ze is heel rustig.
afentoe heb ik de neiging om het te geven en aan de andere kant twijfel ik of ik het wel moet doen.

groetjes moniek
 
mag dat niet, nooit van gehoord,
kijk ze adviseren altijd er niet mee te beginnen, maar die behoefte hebben baby's nu eenmaal, ik begon er toch mee, en na vier weken wilden mijn kleine het toch niet meer, dus,
gewoon doen, maar proberen het wel weer af te bouwen
 
En wat dan, je kind laten huilen en hopen dat het heel snel kan gaan duimen.
Want ergens op zuigen gaan ze toch wel doen.
Dus dat moet je ze ook weer afleren.
Het lijkt mij makelijker om het zuigen op een speen af te leren, dan het zuigen op de duim.
Speen kan je weg nemen een duim niet.
Maar hoe dan ook zo'n zuigbehoefte is normaal en als wij zo'n behoefte zouden hebben proberen we die toch ook te vervullen.
Ze waarom zou het bij een baby dan niet mogen.(heeft de vk er nog een reden voor gegeven waarom het afgeraden wordt?)

Groetjes Bianca
 
Ik heb mijn dochtertje na 1,5 week/2 weken een speentje gegeven en ze werd er erg rustig van en nog steeds! Gewoon doen!! Als je er tenminste zelf geen bezwaar tegen hebt. Sommige moeders hebben dat nl wel.

Groetjes en succes!!
 
Hoi,
Amy heeft na haar geboorte een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Daar vroegen ze aan ons of wij het goed vonden dat ze haar een speentje gaven. Het lijkt mij dat ze dat niet doen als het niet goed zou zijn. Wij zijn daar mee accoord gegaan en nu is haar speentje haar beste vriendje. Voordat we haar de fles geven laten we haar ook altijd even of de speen of op onze pink zuigen om de grootste zuigbehoefte even te temperen, anders eet ze te gulzig. Nadeel is wel dat ze haar speentje dus niet meer kan missen. Ook bij het slapen gaan heeft ze soms haar speentje nodig. En dan kan je als ouders verschillende keren naar haar kamertje lopen omdat ze haar speentje kwijt is......
Groetjes
Audrey
 
hoi mijn zoontje heeft een speen alleen na de fles . hij dronk zijn fles te snel leeg waardoor hij weinig kon zuigen maar nu geef ik na de fles nog 5 min de speen en verder taalt hij er niet naar hij
 
Terug
Bovenaan