Fopspeen, pink of duim!

Hai iedereen,

Ik ben gek op mijn lieve zoontje van zes weken maar nu word ik langzaam gek!

Hij heeft een enorm groot zuigbehoefte en als het aan hem ligt, ligt hij de hele dag aan de borst. Met onze pink kunnen wij hem goed rustig houden en in slaap krijgen maar zonder pink moet hij continu heel hard huilen. En dat houdt niet op!

Ik zou zo graag willen dat hij op zijn vingers of op zijn eigen duim gaat zuigen maar zijn armpjes wapperen nog alle kanten op. Af en toe probeer ik hem te sturen maar dat houdt hij niet lang vol of wordt woedend.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een baby duimen kunt leren?

De nadelen van een fopspeen zijn dat ik die misschien ga misbruiken, door hem die veel te vaak te geven als het mij uit komt, en je het vraag/aanbod principe van borstvoeding kunt verstoren.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Groetjes Afrika
 
Hoi Afrika,

Mijn dochtertje had ook zo een zuigbehoefte en wilde ook de hele dag de borst maar na 2 dagen had ik bijna geen tepels meer dus ben over gegaan op de pink. Maar bij nader inzien vond ik dat toch niet zo een goed idee. Ik zat de hele tijd met mijn pink in haar mondje en vond het geen fijn idee dat adnere dat zouden doen. En als ik buiten was en ze wilde een pink ja wat dan.. Hebben dus dezeflde dag nog een speentje gegeven en ja die pakte ze meteen.

Ik persoonlijk vind een speentje fijner. Je kan als ouder zelf bepalen wanneer je hem geeft. Bij ons ligt hij namelijk in bed. Als ze gaat slapen krijgt ze hem en overdag uit bed niet. Als we weggaan nemen we hem mee en als ze onderweg in de auto gaat slapen krijgt ze hem ook.
Een duimpje kunnen ze de hele dag in hun mond stoppen en is (denk ik ) moeilijk af te leren.

Hoe makkelijk je bent in het geven van een speen heb je denk ik altijd nog zelf in de hand.

Bij ons heeft het geen invloed gehad op de bv. Tepel speen verwarring komt weinig voor. Het is alleen de kunst dat je uitelkaar houd wanneer het zuigbehoefte is en wanneer honger want als je op verzoek voed is het belangrijk dat je de voeding niet uitsteld met een speentje.

Succes
 
Onze zoon weigerde helaas de speen. We hebben in het begin vaak de pink gedaan of aan de borst. Met 9 weken kon hij (gelukkig) duimen.
Hoewel het wel slechter is voor de ontwikkeling van de mond en tanden! Ik had liever gehad dat hij een speen (liefst 'dental') had gekozen.
Als ik het over kon doen, zou ik de speen harder hebben gestimuleerd. Nu werden we het nogal zat omdat hij hem zo vaak uitspuwde. Misschien hadden we hem vaker even in wat moederrmelk moeten dopen.
succes
 
Ik ben persoonlijk anti-speen. Eva bleek ook enorme zuigebhoefte te hebben, dus uiteindelijk 1 gekocht. 't was even wennen, maar ze vond het heerlijk. Inmiddels is ze 5 maanden oud en gebruikt de speen niet meer. ze zuigt heerlijk op haar duim of handje.
NIets mis mee duimen, ik heb vroeger ook geduimd en er nooit een beugeltje aan over gehouden.
 
Volgens mij kun je duimen niet aanleren, Afrika. Dat doen ze of dat doen ze niet. Onze dochter heeft ook enorme zuigbehoefte en tot ze 15 weken was, was alleen de pink goed. Speen wilde ze niet.

Nu heeft ze haar duim gevonden en daar ben ik erg blij mee. Ze duimt eigenlijk alleen als ze moe is of troost nodig heeft. Net als Yolanda heb ik ook geduimd en er ook nooit een beugel aan overgehouden.

Maar goed, pinken totdat je zoon zelf zijn duim vindt dus :)

Groeten!
 
Terug
Bovenaan