Fopspeen wel of niet?

Hoi hoi,

Eigenlijk wilde ik er niet aan maar toen Sam gisteren bleef jammeren heb ik het voor de grap toch een speen in zijn mond gestopt en het hielp gelijk.
Nu wil ik proberen om die fopspeen met mate te gaan geven bijv. na zijn voeding als hij toch blijft jammeren in bed.
Mij is toch wel duidelijk dat ze toch een zuigbehoefte hebben als ze niet aan de borst of fles zitten.
Ook als ze zuigen op hun vingers of duim zitten er weer nadelen aan.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen en er over denken.

Groetjes Belinda

Hoi Belinda,

Bij mijn eerste dacht ik ook: mijn kind geen fopspeen, staat zo stom vind ik. Maar ze had een enorme zuigbehoefte en veel last van darmkrampjes. Met de speen werd dit meteen minder.

Nu bij mijn tweede was het duidelijk vanaf dag 1 dat mijn kleine mannetje meer zuigbehoefte heeft dan hij uit de kwartiertjes aan de fles kan halen. Mijn idee is inderdaad dat ze beter tevreden zijn met speen dan ontevreden zonder. En duimen leer je moeilijk af. De speen gooi je op een gegeven moment gewoon weg en dan is het over.

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi Belinda,

Bij de eerste wilde we geen speen. Na vier maanden huilen hebbn we hem onder kleine dwang de speen aangeleerd en dat gaf rust. de tweede wilde geen speen had hem ook niet nodig. Nu de derde wil heel graag de speen en gebruikt hem ook veel. Hij heeft een grote zuigbehoefte.

Ik heb gelezen dat baby's het eerste half jaar een sterke zuigbehoefte kunnen hebben. Na dat halve jaar is dat minder. Vanaf dat moment kun de speen gaan afleren.

Mo

hoi,

Ook wij zijn gezwicht hoor. Jasmijn krijgt borstvoeding maar ligt voornamelijk snachts na de voeding nog erg te jammeren tot krijsen, terwijl ze echt genoeg heeft gedronken. Met de speen in haar mond is ze meestal wel rustig. Ziet er wel maf uit, ze is nog zo klein en die speen bedekt onderhand haar halve gezicht
groeten ELke

Waar ik trouwens wel op moet letten is dat ik de fopspeen niet misbruik. Gisteren bijvoorbeeld had ze honger en begon te huilen. Ik was net even bezig in huis en had geen tijd om haar te voeden, toen heb ik haar de speen gegeven. Gevolg: ze lag 20 minuten op de speen te zuigen maar daarna was ze te moe om nog goed te drinken. Dat is dus ook weer niet de bedoeling.
groeten ELke

Hoi!

Onze oudste dochter en nu ook onze tweeling, hebben wij tevreden kunnen
stellen door ze te laten sabbelen op een speentje. Onze dochter (nu 2)
is toen ze 1 jaar was zelf gestopt met het gebruiken van een speen. We
vinden het zelf geen probleem, maar willen wel graag dat ze ermee
stoppen als ze wat groter worden, ivm het leren praten enzo.

groetjes van Sisi.

Hier nog een die is gezwicht. Ik wilde er ook niet aan, maar Nathan heeft een enorme zuigbehoefte en daar is mijn pink (hihi) niet echt op gebouwd. Ik probeer de speen zo min mogelijk te geven en het hem zo snel mogelijk weer af te leren...

liefs kim

Terug
Bovenaan