fopspeen

Vanaf dag 1, behalve als je borstvoeding wil geven, dan kun je beter even wachten totdat het goed loopt.
Een groot voordeel is dat je kindje rustig wordt van het zuigen.
Een nadeel is dat je kindje begint te huilen als het speentje uit zijn/haar mond valt en jij het er weer in moet doen (ook 's nachts).
 
Onze kleine van 5 weken heeft ook een sterke zuigbehoefte. Vanwege de borstvoeding ben ik nog niet aan een speen begonnen, maar ik word het nu zat om elke avond hem zoet te houden met mijn pink in zijn mond. Ik hoop eigenlijk dat hij zijn duim gaat pakken. Vanaf wanneer doen ze dat eigenlijk. En wie heeft ervaring met een baby zonder duim en zonder speen? Hoe vallen die in slaap? Huilend?
 
Onze oudste, van 2,5 heeft altijd een speen gehad, we zijn al snel begonnen deze alleen in bed te geven. In het begin is het best zwaar, want meneer was hem regelmatig kwijt 's nachts en ja, dan moet je eruit. Nu nog wel soms, maar dan is hij echt achter het bed gevallen ofzo. We zijn al eens bezig geweest met het afleren van de speen, maar hij werd er zo onrustig van en we kenden hem niet meer terug na een tijdje. We hebben hem toen maar weer teruggegeven. Ons dochtertje van nu 7,5 maand wilde geen speen. Alleen mijn pink de eerste weken. Duimen doet ze ook niet. Ik denk dat niet elk kindje een speen of duim nodig heeft om tot rust te komen. Ons dochtertje huilt eigenlijk bijna nooit als ze moet slapen, dan gaat ze spelen en valt vanzelf in slaap. Groetjes
 
Mijn zoontje (nu 6 wkn) heeft vanaf dag 1 een speen gehad. Hij gaat daar mee slapen en zodra hij in een diepere slaap valt en dat is meestal na een half uur, valt de speen uit zijn mond en slaapt hij verder zonder. 's nachts vraagt hij er niet om, maar hij krijgt nog een nachtfles, dus zijn zuigbehoefte wordt nog bevredigd.
groetjes van michelle
 
Mijn zoontje van vijf maanden heeft vanaf dag 1 een speen gehad. Ik wilde liever niet dat hij ging duimen omdat ik zelf tot in de treure heb geduimd. Hij gebruikt zijn speen, maar duimt ook op alle twee zijn duimen en soms zijn drie vingers ook goed. Hij kiest gewoon wat er voor handen is. Als hij overdag heel erg over stuur is krijg ik hem alleen met zijn speen stil en hij heeft de gewoonte om zonder speen of duim te gaan slapen. Je ziet ieder kindje is weer anders.
 
Mijn kind is 15 dagen oud, krijgt borstvoeding, en heeft sinds 3 dagen een speentje. Geen verwarring mogelijk hoor! Ze weet inmiddels heel goed wat ze moet doen aan de borst. En het speentje is voor tussendoor. Ze drinkt al zoveel, en nog langer aan de tiet was geen optie. En al dat gehuil, dan voelt een baby zich niet veilig, vind ik. En met het speentje is ze heel tevreden en rustig. Lekker toch? De mevrouw vh cb raadde het zelf aan!
joke
 
Terug
Bovenaan