Mijn zoontje is bijna 9 weken en heeft een sterke zuigbehoefte. Ik heb overvloeding borstvoeding dus hij is in 15 minuten proppie vol. Maar zijn zuigbehoefte is dan nog niet bevredigd. Dus al vanaf dag 2 een fopspeen. Op zich prima. Hij sliep bij ons op de kamer en een aantal keer per nacht schoof ik de speen zijn mondje weer in. Tot zover geen enkel probleem!
Maar:...
Meneertje wordt wat luidruchtiger 's nachts, veel gemurmel, gekreun en geklets in zijn slaap en houdt zo papa en mama wakker, dus tijd om op zijn eigen kamertje te gaan slapen. En nu dus probleem speen, want als hij die verliest midden in de nacht wordt hij wakker. Schreeuwt dan de hele stad bij elkaar en mama kan het bed uit om de speen weer terug te stoppen.
Wie heeft er tips en trucs om mijn mannetje zonder speen te laten (in)slapen.
Ik geef hem voeding vlak voor het slapen leg hem soms slapend in zijn wiegje maar hij wordt gewoon wakker van het speen gemis gevoel.
Maar:...
Meneertje wordt wat luidruchtiger 's nachts, veel gemurmel, gekreun en geklets in zijn slaap en houdt zo papa en mama wakker, dus tijd om op zijn eigen kamertje te gaan slapen. En nu dus probleem speen, want als hij die verliest midden in de nacht wordt hij wakker. Schreeuwt dan de hele stad bij elkaar en mama kan het bed uit om de speen weer terug te stoppen.
Wie heeft er tips en trucs om mijn mannetje zonder speen te laten (in)slapen.
Ik geef hem voeding vlak voor het slapen leg hem soms slapend in zijn wiegje maar hij wordt gewoon wakker van het speen gemis gevoel.