Fopspeen

Hallo Allemaal,

Wij hebben een dochter van 11 weken. 's middags heeft ze heel vaak zuigbehoefte, maar ze is te gewend geraakt onze pinken. De fopspeen wil ze nog niet pakken. Ze duwt het elke keer met het tongetje weer naar buiten. Heeft iemand misschien tips om ze wel de fopspeen te laten gebruiken?

Alvast bedankt.

Groetjes
 
Het is erg lastig. Ik heb 1 van drie maanden die ook liever de pink heeft inplaats van een speen. Je kan er denk ik weinig aan doen. Als je kindje hem echt niet wil.
Misschien gewoon blijven aanbieden, maar ik geef je weinig hoop. En misschien kun je er beter blij mee zijn. Nu hoef je het niet af te leren, en ze krijgt een mooier gebitje. Kinderen met een speen kunnen last hebben van vooruit steken tandjes.
En nog een laatste voordeel. Ze leren goed praten. Je hebt kinderen die met een speen in praten, en zo leren ze verkeerd praten.
Dit geld natuurlijk niet voor alle kinderen.

Ik heb dus eigenlijk geen tips, succes met je dochtertje.
 
Hallo,
Wat een herkenbaar probleem, wij hebben het ook gehad met ons dochtertje.
Ze is nu bijna 5 maanden en rond de drie maanden waren wij het goed zat.
Dus het was of de speen of een pink eraf hakken,dus werd het de speen.
We hebben een week doorgezet, als ze huilde of wilde zuigen, kreeg ze speen en als ze die niet wilde kreeg ze niks.
Na een poosje (een dag of drie doorbijten) pakte ze de speen!!!
Nu kan ze overdag inmiddels zonder,ze gebruikt 'm alleen nog om in slaap te komen.
Dus succes,groetjes Antine
 
Hallo,

Ook voor mij is dit een erg herkenbaar probleem. Bij ons was de oplossing eigenlijk simpel onze dochter houdt niet van de dental spenen maar wil alleen de combi spenen en dan ook dog de masieve.

Succes
 
Hoi,

Ik heb een dochter van 3 maanden oud. Zij had vanaf de derde week een fopspeen. In het begin wilde ze de fopspeen niet, maar ik heb volgehouden door speen steeds weer opnieuw in haar mondje te doen soms spoelde ik de speen onder de kraan af en gaf de natte speen, lekker sabbelen op water. Toen pakte ze de speen meteen
 
Bedankt voor jullie reacties. Ze pakt heel sporadisch de speen nu nog, maar dit is meer toeval. 's middags en tijdens het wakkeruurtje heeft ze vooral zuigbehoefte. Ze zit al wel veel met het knuistje voor haar mondje. Ik hoop dat ze gauw haar vingertjes vindt en zo rustig wordt.
 
Hoi,

Mijn kleine knul krijgt ook al de speen vana 3 weken ongeveer. Alleen heeft hij er nu geen zin meer in, hij is inmiddels 3 maanden en zuigt vooral op zijn vuistje.
Misschien is dit een tip: onze kleine wilde alleen de speen van MAM die kun je krijgen bij het kruidvat. Dat is gewoon een ronde speen.

groetjes
 
Terug
Bovenaan