Fopspeen

Hoi meiden,

Even een korte, en misschien rare vraag. Waarom mag je een fopspeen maar 6 weken gebruiken en is hij dan aan vervanging toe? En geldt dit ook voor de spenen van baby's zonder tanden (wat kan er dan aan verslijten)? Deze vraag stelde mijn vriend mij, en eerlijk gezeg ha ik daarop geen antwoord.

Groetjes
 
Hoi,

Persoonlijk vind ik 6 weken ook een beetje kort hoor, ze zijn ook nog een hartstikke duur!

Mijn zoontje heeft ook een speentje. Ik heb er meestal 3 of 4 in huis en ik kijk gewoon regelmatig of ze nog goed zijn. Op den duur gaan ze wel slijten door het uitkoken en bijten e.d. maar dat zie je gauw genoeg (de scheurtjes komen meestal eerst aan de binnenkant van de speen).

Bij onze dochter moesten wij, op aanraden van de tandarts, de speen lekprikken zodat hij niet meer lekker was om haar er zo vanaf te helpen. Dat ging ook gewoon goed en ze heeft nooit een stuk plastic in haar mond gekregen. Ze zijn echt wel behoorlijk stevig. Ik zou me dus maar niet zo druk maken om die 6 weken als ik jullie was!
 
Volgens mij is het een marketingtruc! Zodat we ons met zn allen suf kopen aan die spenen... Gewoon regelmatig nakijken op scheurtjes e.d., wat Mariska zegt. Dan kun je er echt veel langer mee doen hoor!
 
de spenen van de drinkflesjes staat ook op dat je deze na 6 weken moet vernieuwen, lijkt me ook raar want die zijn dan ook nog goed. Gooien jullie ze weg na 6 weken gebruik?
 
Je mag alle spenen 3 maanden gebruiken.
Dit omdat je de spenen elke dag uitkookt en het materiaal dan poreus wordt. Je kindje kan het dan binnen krijgen vandaar,
Groetjes
 
Denk ook dat het er aan ligt hoe intensief ze gebruikt worden en idd of kinderen al tanden hebben.

Wij gebruiken de speen alleen in bed verder de hele dag niet. Dus kan me niet voorstellen dat ze dan na zes weken over zijn.

Ik kijk ook altijd of ze nog mooi doorzichtig zijn zo niet een nieuwe.

groetjes
 
Terug
Bovenaan