fopspeen

ik zal me eerst eens evn voorstellen. ik ben een moeder van 29 jaar. ik heb een zoontje van 5 weken.hij is natuurlijk de aller liefste baby van de hele wereld. dat snappen jullie toch wel.nu heb ik toch een vraag. misschien heeft hier iemand ook ervaring mee.de kleine van ons hoor je overdag helemaal niet. meld zich alleen als hij de fles moet hebben. maar nu het volgende.als we met zijn alle in bed liggen dan kunnen we er wel 100 keer uit om de tut er weer in te stoppen.want anders is er paniek.laats waren we er al 1.5 uur mee bezig.overdag is het allemaal wat makkelijker. wat kunnen we hieraan doen. zijn er tips. ik hoor ze graag.groetjes kw
 
Hoi Nancy,

Ik herken het probleem. Ik wil je niet afschrikken hoor maar mijn dochter   is bijna 6,5 maand en ik moet er 'snachts een paar keer uit voor die K...speen. Ben dol op mijn kleine meissie, maar zij heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen. Natuurlijk ligt die speen er na een aantal minuten al uit. Soms word ze 's nachts wakker en denkt he waar is mijn speen....Mamamamamama....
Overdag laat ik haar vaak spelen met de speen zodat ze het op een gegeven moment zelf kan pakken. Overdag doet ze dat ook gewoon...
Sommige doen een knuffel aan de speen zodat het beter in het mondje blijft of zodat het makkelijker te pakken is. Ik denk dat ik dit binnenkort eens ga uitproberen. Ik heb het nog niet eerder gedaan omdat ik het toch een beetje eng vind...

Succes

groetjes mama van Jennifer
 
Hoi,

Mijn vriendin gaf de volgende tip:

Als je een speen hebt met een ringetje eraan, kun je daar een spuugdoekje door doen en die onderaan vastbinden met wat tape. Als de speen dan uit de mond valt, blijft ie als het ware wat omhoog staan en dat kunnen ze 'm makkelijker pakken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet geprobeerd hebt, vond het idee van tape (of touw of zo natuurlijk) toch niet zo heel fijn.

Maar wij hoeven er nu nog niet zo vaak uit voor het speentje, dat scheelt natuurlijk ook wel.

Groet en succes!
 
Terug
Bovenaan