Fopspeen

A

Anoniem

Guest
Gebruiken jullie kindjes nog de fopspeen?
Tara (bijna 21 maanden) gebruikt het nog steeds als ze gaat slapen. Als ze moe is, dan doet ze smakgeluiden met haar mond, daarmee bedoelt ze dat ze haar speentje wil en die krijgt ze dan. Ook als ze in de auto veel huilt, krijgt ze het van me.
Zij heeft altijd speentjes van het merk Bibi gebruikt, maar sinds een week of 2 bijt ze die steeds stuk (de Bibi spenen van 12+)! Dus heb ik afgelopen weekend bij de prénatal gezocht naar spenen van 18+, maar die hadden ze niet van het merk Bibi, wel van Difrax. Gelukkig merkt ze niet veel verschil qua merk en nu zuigt ze dus op een stevige Difrax speen van 18+ :)
Nog meer kindjes die speentjes stuk bijten?

hoihoi,

mijn dochter   noa beet op een gegeven moment ook haar spenen kapot. Van bibi heb je ook de extra sterke spenen en dat ging een tijdje goed totdat ze die ook doorbeet. Ze was toen denk ik 2 1/2 en heb ik tegen haar gezegd dat als ze de   speen nog een keer kapot maakte ze de prullenbak in gingen. Nou meteen beet ze natuurlijk haar speen kapot. Die is demonstratief in de prullenbak gegooid en we waren meteen van de speen af.
Mijn oudste zoon heeft dit nooit gedaan en daar is de speen toen hij 3 was in de schoen gedaan voor sinterklaas en toen waren we er ook klaar mee.
Levi heeft ook een speen voor als hij slaapt of als hij niet lekker is. s' Ochtends gooit hij hem zelf in bed en eigenlijk maalt hij er overdag niet naar of hij moet niet lekker zijn.
Als we weggaan neem ik ook altijd een speen mee hoor je weet maar nooit.

groetjes chimene

Hoi hoi,

Hier nog een fanatieke speengebruiker... soms wel eens jammer dat ze zo behoefte heeft aan die speen...maar ja het troost haar.
Jennifer heeft er 2, eentje voor in bed en eentje voor ergens anders (op de opvang als ze gaat slapen of ook voor in de auto als ze echt heel moe is). Tegenwoordig wil ze alletwee de spenen in bed hebben!!! En probeert ze ze alletwee in haar mond te doen, de eerste keer moest ik uiteraard erg lachen, maar nu probeer ik toch wel aan te geven dat ze dat niet moet doen.

Als we boven zijn mag ze de speen van mij ook in, dit probeer ik echter deze week wel iets te verminderen. Maar als ik zeg speen in bed, dan loopt ze gelijk naar haar bedje en gooit het speentje erin.

De laatste paar dagen merk ik dat ze ook zit te kauwen op dat ding, heb dus al een reserve in huis..misschien komen de laatste kiezen door (nog 4 te gaan!).

Dat wordt echt een drama als het tijd wordt om de speen de deur uit te doen!! Nou ja voorlopig hoeft het nog niet.

Goh weer een heel verhaal geworden..   groetjes Ilone

Terug
Bovenaan