Fopspeenthermometer

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Iemand hier die ervaring heeft met een fopspeenthermometer?

Groetjes,
Shivana

hoi

nee helaas geen/amper ervaring ermee
ik heb ooit in het begin een setje gekocht en daar zat een gewone thermometer, een flesthermometer en een fopspeenthermometer in en de fopspeenthermometer werkte niet bij mij.........
maar het leek wel handig, ikzelf wil nog een oorthermometer hebben, deze lijkt me ook makkelijk en handig

liefs ilona

ik lees hier veel mee maar reageer eigenlijk nooit, maar nu zag ik dit topic. fopspeenthermometer ken ik niet, maar oorthermometer vind ik echt een rotding. Joris wil m niet in zn oor en als ik mezelf meet kom ik nooit verder dan ongeveer 34 graden.
Dus ik zou zeggen niet kopen!

hoi hoi,

ik gebruik zelf altijd een normale thermometer (dus tussen de billetjes zeg maar) en vind dat ok het nauwkeurigst.
Het is wel even naar maar het geeft wel de beste en betrouwbaarste meting. Bovendien wijken de temperaturen in je mond en in je oor af van de normale 37,5 graden, dus liggen de waardes voor wel of geen koorts anders en die weet ik niet voor anders dan rectaal...
Bovendien is mijn ervaring dat als er echt wat met je kindje is en je komt bij een arts/ziekenhuis dat ze dan toch altijd een temp. rectaal gemeten willen hebben.

Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en iedereen is natuurlijk vrij om te doen waar hij/zij zich prettig bij voelt .

Groetjes,
Tamar

Ik zou dit niet doen. De beste methode is gewoon nog steeds thermometer tussen de billen.

groetjes maris

Hoi,

ik heb gehoord dat een fopspeenthermometer op zich wel goed werkt maar dat je het probleem hebt dat op het moment dat jij de temperatuur wilt meten je kindje ziek is en vast niet echt mee werkt en dan echt daar niet op gaat sabbelen......
Daarnaast heb ik een oorthermometer en dat is echt gewoon weggegooid geld! altijd een lage temperatuur, ook bij mezelf of ik moet hem er echt zo ver in duwen dat het gewoon zeer doet.......

Nog wel even wat anders: Hier in canada (tenminste hier in de buurt) meten ze de temperatuur bij kleintjes onder de oksel. Het puntje van de thermometer precies onder de oksel en dan de rest van de thermometer langs het lijfje naar beneden en de arm ook langs het lijfje naar beneden. Heel makkelijk vast te houden ookal krijsen ze het uit. Toen hier de wijkverpleegkundige langs kwam toen Alice een paar dagen oud was deed ze het ook op die manier.

Groetjes Alberdien

vandaag toevallig iemand getempt met iemadn van de thuiszorg erbij, die verteld dat de meest betrouwbare methode toch echt nog steeds rectaal is.
Ze verteld ook dat oor termometers ook nietmeer in ziekenuizen gebruikt worden. Weet niet of dat waar is.

Ik reageer bijna nooit, maar lees regelmatig mee met jullie.
Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en er is altijd discussie over het gebruik van de digitale thermometer. Hij wordt bij ons wel gebruikt, maar moet zeer regelmatig geijkt worden. Er zitten heel snel grote afwijkingen tussen de verschillende thermometers. Op de kraamafdeling, waar ik ook gewerkt heb, wordt voor de baby's altijd een rectale thermometer gebruikt. De digitale thermometer moet namelijk heel goed in de gehoorgang geplaatst worden om de correcte temperatuur te meten. Dit is bij die kleintjes erg moeilijk en bij beweeglijke peuters ook niet eenvoudig.
Nou vindt onze dochter het rectaal meten van haar temperatuur echt vreselijk. Ze knijpt haar billen helemaal samen, waardoor het erg moeilijk gaat. Zelfs als mijn man en ik het samen doen. Ik zat dus te denken om wel een oorthermometer te gaan kopen. Mocht deze echt hoge koorts aangeven, dan meet ik het rectaal na.

groet,
Zustermam

Terug
Bovenaan