fopspeentje

goedemorgen mamaas,
ik wil even weten hoe jullie met een fopspeentje omgaan...
ik was er eigenlijk niet zo voor maar omdat ons meisje haar flesje zo snel leeg drinkt, heb al meerdere speentjes geprobeerd maar ze is gewoon gulzig en snel....maakt niet uit of ze binnen 3 of 4 uur eet, ben ik nu begonnen met het flesje geven en ondertussen even aan haar speentje laten zuigen, ze heeft het gelukkig niet door dat ik haar zit te foppen maar het werkt goed, ze is voldaan en haar zuigbehoefte is ook bevredigd, valt lekker zoet in slaap en slaapt nu goed 4 uur door, dat eigenlijk ook wel mag op 120ml voeding!

maar mijn vraag is eigenlijk wanneer julie het fopspeentje gebruiken, hoe lang , hoe vaak kook je het speentje uit enz....
ons kindje is bijna 3 weekjes.

ik ga haar maar eens wekken want ze slaapt al bijna 5 uur!!!

Tyche geeft meestal zelf al aan wanneer ze de speen wil..door te huilen. Dan probeer ik het.. wil ze hem, dan pakt ze hem en anders niet. Moet zeggen dat ze dan ook vrij vlug in slaap valt en dan valt de speen uit haar mond.. dus echt heel lang heeft ze hem niet in. Ik kook de speen elke dag uit en probeer ook verschillende spenen zodat ze niet gaat hechten aan 1 want stel dat je die kwijt raakt ofzo. Dit gaat allemaal best goed.

Ik was er ook geen voorstander van hoor.. maar idd ook door de zuigbehoefte die ze had en ja, haar duimpje is gewoon te klein.

Groetjes Kirsten, mama van Tyche

ik was er eerst ook niet zo voor. maar hij meldt zich nogal snel. 2,5 a 3 uur voor te eten, dus ik probeer het met het speentje te rekken.
ik zou willen dat Bram eens lekker 4 uurtjes zou slapen.. vooral snachts lijkt het me heerlijk.

Monique

Mila geeft zelf aan waneer ze het speentje wil.vaak heeft ze dan nog wat zuigbehoefte.meestal heeft ze hem even na de fles en om in slaap te komen.ik geef hem niet als ze er niet om vraagt.dat is ook niet goed heb ik gelezen.verder haal ik hem er vaak weer uit als ze slaapt..dat is ook het beste.anders schijnen ze z,on open mondje te krijgen en veel door de neus te gaan ademhalen.ik kook hem iedere dag uit.ga vandaag even er een bij halen.voor als de ene uitgekookt moet worden.heb er ook z,on dopje bij waar je hem in kunt doen.wel zo hygienisch.groetjes piewie-mama van mila(bijna 3 weken)

Hoi,

De speen is Kay's állerbeste vriend in nood!! haha..
Als hij moe is of verdrietig, of gewoon om lekker te sabbelen dan wil hij de speen. Zodra hij hem zat is spuwt hij hem vanzelf uit.

Ook wat andere mama's hier zeggen is dat hij zelf aangeeft wanneer hij er behoefte aan heeft!

Je kunt ook beter de speen geven als duimen aanleren. Al is een duimpje sneller zelf terug in het mondje gestopt als een speen.. Duimen is namelijk erg moeilijk af te leren en de speen kun je langzaam minderen. Ook  kan duimen voor het vergroeien van de kaak zorgen en uiteraard scheve tandjes later.. Hou er wel rekening mee dat je  het spenen  voor zijn 1e jaar probeerd af te bouwen. Dan bv alleen nog maar met slapen. Dit moet je weer voor zijn 2e proberen af te bouwen..

De speen dus lekker geven!! Je kindje vind het heerlijk!!

Esmé mv Kay

Ps: Ik was zelf een fanatieke duimer vroeger en het heeft héél wat jaartjes geduurd voor ze mij het afgeleerd kregen.. Ik weet nog goed dat ik het écht vréselijk vond als mijn moeder weer eens mijn tut verstopte of gewassen had die zo lekker naar mij rook (zij vond hem stinken hahaha). Ik heb wat traantjes gelaten.. Dus dat wil ik mijn kleine manneke proberen te besparen. Vind hij straks zijn duim lekkerder als de speen (geef hem geen ongelijk haha) dan zien we wel weer verder..

Hoi,

Jamie krijgt regelmatig na de voeding het speentje ook ivm de zuigbehoefte. Ook heeft hij hem altijd nodig om in slaap te vallen. Hij laat hem zelf uit zijn mondje glijden en slaapt dus eigenlijk nooit met een open mondje. Hij geeft zelf aan wanneer hij hem wilt hebben en anders krijgt hij hem niet.  

Soms gebruik ik hem ook als hij 's ochtends vroeg wakker is om het voeden nog eventje te rekken. Dit lukt ook wel aardig.  

Ik vind het ook helemaal niet erg om hem het speentje te geven. Is inderdaad beter  dan duimen.  

Groetjes Natasja  

mamaas....bedankt voor jullie reacties!
blij om zulke positieve ervaringen te lezen....nu kan ik jasmay met een gerust hart laten sabbelen!
bedankt.....groetjes lot.

Terug
Bovenaan