fopspeenvraagje

Hi meiden,

Mijn dochter (nu 4 weken) heeft een fopspeen van difrax maat -2 / +2 maanden..
Nu is mijn vraag, hoe weet ik dat deze speen te klein word???
Heb het idee dat ze hem minder goed in haar mondje houd, is dit een teken dat ik een grotere speen maat 0 tot 6 maanden moet kopen??
Wie o wie weet dit??

groetjes simone

Hehoi Simone,

Het kan inderdaad zijn dat de speen te klein wordt voor je dochter, maar misschien heeft ze ook wel genoeg van de speen en wil ze helemaal geen speen hebben.
Om het nog ingewikkelder te maken is er ook nog de mogelijkheid dat ze niet (of niet meer) overweg kan met het merk speen dat je haar aanbiedt. Tja, en dan zou het zoeken zijn naar een andere speen die ze wel wil hebben.
Je ziet, het kan vanalles zijn. Succes met uitzoeken met wat voor jouw dochter geldt.

Greetz,
Leontine

Hoi,

Ik heb ook die spenen voor mijn dochter gebruikt. Ik denk zelfs totdat ze drie maanden was. Ze heeft een klein hoofdje en misschien ook een klein mondje?? Ik heb gewoon na een tijdje een fopspeen van 0-6 maanden gekocht, maar die was veeel groter en op basis daarvan pas na 3 maaden gegeven. Toen had ik het idee dat het wel kon en uitgeprobeerd. Je ziet wel een beetje dat de buitenkant te klein wordt voor het mondje, als bijv de lipjes te veel eroverheen komen.

Uitproberen denk ik dus.
gr,
Sabine

Hoi Simone,

hugo heeft ook dat speentje gehad in het begin en ik heb er toen difrax over gebeld. Het voornaamste is de grootte van het schildje. Naar mate je kindje groter wordt wordt de mond groter en zou van de kleinste speen het schildje relatief zo klein kunnen worden dat hij/zij het in de mond kan stoppen (helemaal). De leeftijdsindicatie is natuurlijk ongeveer. Hugo wou in eerste instantie de grotere helemaal niet. Ik heb nog geloof ik tot zeker 3 maanden die andere gebruikt, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Daarna ben ik op 0-6 maanden overgestapt. De volgende overgang ging weer niet helemaal soepel, maar hij pikte het uiteindelijk wel. Bij de grotere spenen is het speengedeelte ook groter en dat vond hij niks.

Ik zou even kijken hoe het gaat,   je kunt altijd een grotere proberen.

Groetjes en succes,

Miriam mama van hugo, bijna 11 maanden alweer.

(PS: voor helemaal in het vooruit: de 12+ speen is alleen voor als ze de speen kapot bijten, zo niet kun je gewoon de 6+ gebruiken

Terug
Bovenaan