fopspenen

Hallo,
ff een vragaje over de fopspenen.
Doen jullie die nog in de magnetronsterilsator (mijn meis is 6 maanden) en zo ja hoe vaak?
Na hoeveel tijd vervangen jullie de speen?

XK

Hoi,

Ik heb 3 spenen en vervang ze per 3 maanden. Ze adviseren ze te vervangen per 2 maanden, maar mijn dochter gebruikte toen al alleen voor  slapen (tijdens spelen niet meer)  en een speen per keer dus ik vond en vind dat niet nodig.
1 Speen ligt hele week in dr bedje en 1 gaat mee naar kdv en oma en 1 gaat mee als we op pad gaan, zodat als ze moe is we een speen hebben.
En inmiddels is ze bijna een jaar, maar nog steeds gaan die spenen 1 of 2x in de magnetronsterilisator. Ze gaat 2 dagen achter elkaar naar kdv en daarna steriliseer ik ze.
En tussendoor soms ook nog. En als ze ziek is dan vaker, anders blijft ze die bacillen houden.
Succes ermee.

Liefs Reneke

Ik kook de drinkflesjes 2 keer per week uit. De fopspenen gaan dan ook altijd mee in de pan. Als ze er 1 in gebruik heeft, laat ik het wel eens zitten, maar dan let ik wel goed op dat ze de volgende keer de ander heeft liggen.
De fopspenen worden hier dus minimaal 1 keer per week gesteriliseerd. Behalve als ze verkouden of grieperig is, dan elke dag.

Vervangen doe ik ongeveer om de 8 weken. Ze heeft er twee in gebruik, maar als ik dan nieuwe koop, schrik is wel van hoe 'slecht' de oude er toch uitzien na 8 weken!

xxx
Mama van Navara

Terug
Bovenaan