formaat dekbedje ???

Vandaag hebben we een nieuw bed gekocht voor onze zoon. Hij is 2 jaar en 9 maanden.
We hebben een heus autobed voor hem gekocht, dus dat word een spannende overgang naar een nieuwe fase.  Nu hebben we er ook een dekbedje bij gekocht maar thuisgekomen ging ik eigenlijk twijfelen aan het formaat van het dekbed.

Het bed  heeft een formaat van: 170 x 100 cm
Het  dekbed heeft een maat van: 140 x 100 cm    

Maar nu zag ik later pas dat dat eigenlijk een ledikantdekbedje is. En er zijn ook bijna geen leuke dekbedhoezen voor te vinden.
Maar alle leuke hoezen van bijv. Bob de Bouwer hebben een formaat van 200 x 140 cm. Een standaart 1 persoonsdekbed  dus.  Ik denk dat ik mijn dekbed(je) nog wel kan ruilen, maar wat dan??? Moet ik dan zo'n veel te groot dekbed voor hem kopen????

Misschien een  raar probleem, maar ik vraag me af of jullie me kunnen adviseren?

Alvast bedankt,
Annette  
 
De meeste kinderdekbedden zijn 200x100 m dacht ik tenminste. omdat een standaard eenpersoonsbed 180x90 cm is.

Mijn kind slaapt overigens nu in een 2.10 bed bij 90 cm.

 
ons zoontje heeft ook een peuterbed, maar ik heb wel een normaal 1-persoonsdekbed. Gewoon het uiteinde helemaal onder het matras vouwen. Dan hoef je tenminste als ze naar weer een groter bed gaan niet weer een dekbed te kopen.
 
Bedankt meiden voor jullie reacties.

Ik dacht eigenlijk hetzelfde te doen als  Pien schrijft: onze zoon heeft straks een peuterbedje en vandaag heb ik het mini-dekbedje omgeruild voor een 1-persoonsdekbed. Ik bedacht me ook het uiteinde voor een groot deel onder het matras te vouwen. Zijn we gelijk voor langere tijd klaar.

Groetjes, Annette


 
Terug
Bovenaan